Viteza ruleaza
Volvo, numele marcii cu sediul la G"oteborg, provine de la traducerea din latina a verbului "a rula". Pretul accesibil si fiabilitatea sunt caracteristicile pe care au mizat cei doi fondatori.
Primul automobil a iesit din fabrica pe 14 aprilie 1927. Acesta purta denumirea de Oppen Vagon 4 (OV4), dispunea de o caroserie deschisa cu patru locuri si motorizare de patru cilindri. Volvo OV4 a fost primul autoturism suedez de serie, produs in 302 exemplare. Dupa cateva luni de la lansarea acestuia, Volvo a prezentat un nou model, denumit PV4, derivat din modelul OV4. In primii doi ani de productie au fost comercializate circa 1.000 de autoturisme, dar productia de vehicule utilitare si camioane a cunoscut o dezvoltare mai rapida.
In anul 1935 a fost lansat modelul de lux PV36, denumit si Carioca, ce avea un design avangardist. Un an mai tarziu a fost prezentat modelul PV51, care a adus o crestere semnificativa a vanzarilor in perioada interbelica. Datorita succesului inregistrat, Volvo a mai produs si alte modele derivate din acesta. Dupa aproape 20 de ani, constructorul suedez a prezentat roadster P1900, care avea caroseria din fibre sintetice si era destinat in special pietei americane. Din cauza pretului ridicat si a motorizarii mai putin performante, acest model nu a avut succes comercial, fiind produs in doar 67 de exemplare timp de un an. In 1960, Volvo a venit la salonul auto de la Bruxelles cu modelul sport P1800, constructorul suedez dorind sa-si creeze o imagine mai dinamica decat cea cu care erau obisnuiti pana atunci clientii marcii. Acest model a jucat un rol important in serialul TV "Sfantul". In 1972 constructorul suedez se extinde si cumpara 33% din actiunile diviziei auto a constructorului olandez DAF. In acelasi an, Volvo prezinta prototipul Volvo Experimental Safety Car care experimenta numeroase sisteme legate de siguranta activa si pasiva precum: bare de protectie telescopice, sistem antiblocaj pentru frane, airbag-uri. In anul 1974, constuctorul suedez Volvo s-a asociat cu francezii de la Peugeot si Renault in vederea producerii primei generatii de motoare pe benzina cu sase cilindri in "V", denumita PRV. Aceste motoare au echipat mai multi ani cele mai performante modele Volvo. Un an mai tarziu, divizia auto a constructorului olandez DAF devine Volvo Car BV. Modelul DAF66 a fost fabricat in Olanda pana in 1980 sub denumirea de Volvo 66.
50 de ani
Odata cu aniversarea a 50 de ani de la infiintarea marcii a fost prezentat si un coupe cu doua usi denumit 262C, elegant si aerodinamic. Cu toate ca avea un design spectaculos, acest model miza pe valorile traditionale Volvo: securitate si fiabilitate.
In 1991, Volvo Cars si Mitsubishi Motors Corporation s-au asociat pentru crearea unei companii tip "Joint Venture" denumita NED CAR, care a inlocuit Volvo Car BV. La salonul auto de la Paris 1992, Volvo prezinta prototipul Enviromental Concept Car. Acest prototip avea propulsie hibrida (turbina pe gaz si motor electric) si avea incorporate numeroase materiale reciclabile.
In salonul auto de la Frankfurt, din 1995, Volvo vine cu un nou model de clasa medie denumit S40, model ce a fost dezvoltat de Volvo in parteneriat cu Mitsubishi si care se producea in fabrica din Born (Olanda). La salonul auto de la Paris din 1996, Volvo vine cu un nou model sportiv C70. La fel ca modelul P1800 din anii '60, coupe-ul C70 a fost ales de realizatorii filmului "Sfantul" ca automobil al personajului principal interpretat de actorul Val Kilmer. In februarie 1999, Ford Motor Company achizitioneaza Volvo Car Corporation contra sumei de sase miliarde de dolari. In 2006, la salonul auto de la Paris este prezentat un nou model de clasa compacta denumit C30. Volvo C30 dispunea de o caroserie cu trei usi si patru locuri, avand un design elegant si in acelasi timp sportiv.
In Romania
Volvo este prezent pe piata romaneasca inca din 1999, prin dealerul autorizat EIT Forum Auto, iar din 2002 este importator privat.
De cand se afla in Romania, Volvo a vandut peste 3000 de masini. Din 2002, strategia a fost orientata catre reprezentarea premium a marcii in Romania si largirea retelei de dealeri in toate zonele tarii.