Trăsăturile care îi ajută pe liderii să depăşească perioadele de criză
Fii atent la mediul de business, ascultă-ţi atât angajaţii cât şi clienţii, astfel încât să poţi identifica noi oportunităţi de afaceri.
Apreciază-ti angajaţii pentru ideile şi iniţiativele lor. De asemenea, fii tu însuţi. Această trăsătură este foarte rară în ultimul timp şi este una de care angajaţii sunt foarte atraşi.
Pune accent pe comunicare, ai grijă ca mesajele tale să fie transparente şi uşor de înteles pentru angajati. În plus, trasează-ţi o strategie clară şi urmeaz-o atent, încearcă să eviţi “strategiile de o zi”.
Încetează să te îngrijorezi tot timpul şi transformă emoţiile negative în experienţe din care să poţi trage învăţăturile de rigoare, care să te ajute pe viitor. Totodată, dacă o măsură adoptată de tine s-a dovedit a nu fi cea potrivită, asumă-ţi-o: Nu încerca să dai vina pe altcineva, deoarece persoana pe care o nedreptăţeşti s-ar putea să îţi întoarcă „serviciul” când te aştepţi mai puţin.
Deşi unii manageri se implică foarte mult în toate activităţile din cadrul companiei şi îşi focusează atenţia asupra lor, acestia nu trebuie să uite că principala lor job este să aibă grijă ca angajaţii să îşi faca treaba.
Nu în ultimul rând, trebuie să încerci să îţi păstrezi calmul indiferent de situaţie. Dacă eşti o persoană care are probleme din acest punct de vedere, angajaţii ar putea să fie mai atenţi la dispoziţia în care se află managerul, mai ales în zilele foarte aglomerate, şi ar putea să fie mai predispuşi la greşeli.