Sfaturi de carieră de la un fost spion CIA
În cartea sa, ”Muncește ca un spion. Sfaturi de afaceri de la un fost spion CIA”, J.C. Carleson scrie despre experiența ei ca spion pentru celebra CIA, dar și cum cei 8 ani petrecuți sub acoperire au ajutat-o să iși dezvolte o filosofie nu doar de viață, ci chiar de business.
Studiază și caută trendurile
Ca să ai succes în afacerea ta, trebuie să ai o perspectivă de ansamblu. Iar acest lucru nu vine doar din informațiile pe care le iei din jurnalele de business sau din emisiunile de profil. Trebuie să vezi conexiunile care se formează. Trebuie să ai în vedere toate ramificațiile unor decizii pe care le iei. De asemenea, este vital să știi să anticipezi efectele diverselor trenduri din industria ta. Când alții vor fi luați prin surprindere, tu vei fi pregătit să iei cele mai bune hotărâri pentru businessul tău.
Un element cheie pentru networking
Spionii CIA își petrec un timp semnificativ dezvolte un mod specific de comunicare cu fiecare sursă în parte. Un astfel de ”cârlig” trebuie să conțină: un motiv pentru care să te vezi prima data, un motiv ca să realizezi o conexiune, un motiv ca să continui să te vezi cu sursa ta. În mod similar, dacă vrei să interacționezi cu cineva din industria ta, pleacă de la premisa că, înainte să le ceri favoruri, tu ar trebui să fii cel care le oferă ajutorul.
Fii atent când oamenii sunt prea amabili
Fostul spion ne avertizează că ar trebui să fim mereu în gardă când cei din jurul nostru devin brusc mai amabili cu noi. Ba chiar se va dovedi că cei mai talentați și muncitori colegi de birou ar putea fi cei mai aprigi rivali de care nici nu știi încă.
Citește și: Arată-le recunoștință oamenilor din echipa ta. E important!
Nu dezvălui mai mult decât este cazul la un interviu
Chiar dacă poate fi tentant să spui cât mai multe la un interviu de angajare, doar pentru a demonstra că meriți să fii angajat nu ar trebui să divulgi orice detaliu care are legătură cu firma pentru care încă lucrezi. Cei pentru care dai interviul sunt mai interesați de tine decât de ceea ce se întâmpla în ograda competitorilor.
Cei mai buni sunt și cei mai dificili
Ca în cazul oricăror talente sau genii, cei care excelează la locul de muncă sunt, de obicei, și cei care sunt cel mai greu de condus. Acest lucru nu înseamnă că ei trebuie lăsați fără niciun fel de supraveghere, ci că un plus de atenție este nevoie în relația pe care conducerea trebuie s-o aibă cu ei.
Analizează-ți propriile slăbiciuni. Află slăbiciunile celorlalți
Ca să ai succes este imperativ să te cunoști. Să-ți știi atuurile, dar mai ales să-ți cunoști slăbiciunile. Doar așa vei știi cum să ieși din situații limită, sau chiar să îți controlezi percepția pe care alții o au despre tine. Să știi care sunt minusurile tale este un atuu. Dar să le cunoști pe ale altora poate fi avantajul de care ai nevoie să avansezi în carieră sau să închei cu succes deal-ul de business.
Ține-te de cuvânt
Indiferent dacă ai facut o promisiune sau o amenințare, cel mai important lucru este să te ții de cuvânt. O reputație de om care nu-și duce la bun sfârșit promisiunile te poate afecta mai mult decât crezi. Iar atunci când vrei să pui pe cineva la punct, e posibil să creezi premisele unei adevărate revolte în birou.