Majoritatea companiilor alocă bugete pentru CSR de până la 100.000 euro
Potrivit studiului, în 2015, companiile au derulat în medie 12,2 proiecte de CSR, în creștere cu 40% față de anul anterior. În plus, anul trecut a continuat focus-ul pe implementarea proiectelor de CSR la nivel local (59%) și la nivelul comunităților în care activează compania, în timp ce procentul companiilor care derulează proiecte la nivel național a scăzut la 42%.
Acționarii companiilor cer această implicare (40%), valoarea financiară a companiei crește (25%) și sunt obligați prin politica firmei (21%) se regăsesc printre motivaţiile organizaţiilor respondente.
Aproape jumătate dintre respondenți s-au încadrat într-un buget mediu pe proiect de până la 5.000 Euro, iar 45% dintre companii au avut la dispoziție bugete cuprinse între 5.000 și 50.000 Euro pe
proiect.
Totuși, companiile au contribuit în 2015 într-o măsură mai mare prin voluntariat decât în 2014 și scăzut simțitor procentul companiilor care oferă ajutor în bani, de la 80% în 2014, la 69% în 2015.
Raportul arată că organizaţiile sprijină domeniul educației (75%), sănătății (61%), dar şi mediul (51%). O scădere se observă în domeniul social, de la 62% în 2014, la 48% în 2015.
„Vedem așadar o evoluție a practicilor de responsabilitate socială și de sustenabilitate, care ne indică o maturizare susținută a pieței, a politicilor existente și a profesioniștilor din domeniu. Dar și mai important, vedem o nouă înțelegere strategică a acestei funcții la nivelul managementului de top al companiilor din România”, declară Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România.
Raportul mai arată că 68% dintre respondenți plasează linia de buget de CSR în departamentul de PR și Marketing (față de 59% în 2015), 12% în departamentul de HR (în scădere față de 23% în 2015), dar 13% spun că au un buget separat de dezvoltare durabilă sau CSR (față de doar 5% în 2015).
Studiul de anul acesta vine în contextul în care peste 700 de companii din România sunt vizate de directiva 2014/95/EU începând cu anul 2017. Astfel, puțin peste jumătate din companii (51%) spun că au discutat intern despre directiva europeană privind raportarea non-financiară și despre impactul acesteia asupra companiei. 28% dintre respondenți au constatat în urma discuțiilor că va trebui să raporteze conform acestei directive, în timp ce 33% spun că nu s-a discutat intern acest aspect.
Aproape 90% dintre companiile respondente la ediția de anul acesta spun că s-au implicat în proiecte de responsabilitate socială corporativă în 2015.
Studiul, la care au participat 150 de executivi de top din segmentul local de business și specialiști din domeniul CSR, a fost realizat în perioada 25 aprilie – 25 mai 2016.