Luati-va masuri DE SIGURANTA!
La volan
Siguranta rutiera se afla astazi pe agenda companiilor. Pentru ca folosirea telefonului mobil in trafic este una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere, Germanos a lansat in 2008 proiectul "Tine-ti viata in propriile maini!". Proiectul, desfasurat in perioada iulie – august 2008, si-a propus sa traga un semnal de alarma asupra pericolelor utilizarii telefonului mobil in trafic si sa promoveze o serie de alternative pentru acesta (dispozitive handsfree cu fir, handsfree bluetooth sau car kit).
Informarea soferilor, educarea viitorilor conducatori auto si informarea reponsabililor de parcuri auto au fost cele trei componente ale campaniei care s-au desfasurat in sase orase din tara cu sprijinul Inspectoratului General al Politiei Rutiere.
Pe parcursul actiunii, aproximativ 100.000 de soferi au aflat despre rolul dispozitivelor tip handsfree in prevenirea accidentelor rutiere. In plus, pentru a incuraja utilizarea sistemelor tip "maini libere", Germanos, in parteneriat cu Nokia, a oferit clientilor discounturi semnificative la achizitionarea unor astfel de dispozitive. 60.000 de euro a fost investitia Germanos in acest proiect. Dintre acestia, 25.000 de euro au reprezentat investitia in media. Canalele de comunicare folosite au fost printul si TV-ul.
Rezultatele campaniei in cifre arata ca peste 600.000 de persoane au receptionat mesajul campaniei, din care 100.000 au fost soferi informati in trafic, aproximativ 500.000 au fost vizitatori ai magazinelor Germanos si peste 500, viitori soferi care urmau cursurile scolilor de soferi. Pe toata perioada proiectului vanzarile de dispozitive handsfree in magazinele Germanos au fost cu aproximativ 35% mai mari fata de media anuala.
Sofatul ecologic
Honda Trading Romania a lansat la inceputul lunii mai campania Eco Challenge, realizata cu sprijinul Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, pentru a sustine spiritul ecologic printre soferi.
Castigatorii concursului au reusit sa obtina, conducand un autoturism marca Honda, un consum de numai 4,3 litri/100 kilometri pe traseul concursului Chiajna – Braila – Chiajna, timpul parcurgerii traseului de 500 kilometri fiind de opt ore si 44 de minute. Clasamentul a fost determinat in functie de cel mai mic consum obtinut pe traseul competitiei in cel mai bun timp.
Competitia Eco Challenge s-a desfasurat in perioada 25 martie – 9 mai si s-a adresat tuturor persoanelor care au implinit varsta de 18 ani, cu permis de conducere categoria B valabil. De-a lungul campaniei, Eco Challenge a strans peste 2.400 de inscrieri.
Move & Help
Si OMV s-a concentrat asupra sigurantei rutiere prin proiectul Move & Help. In 2007, toate activitatile si proiectele de sponsorizare au vizat acest subiect. Reteaua internationala de statii OMV a fost utilizata pentru masurile de constientizare asupra sigurantei rutiere, iar pilotul de raliuri Manfred Stohl si echipa sa au sprijinit aceasta cauza. Proiectele dezvoltate prin ONG-urile partenere – Caritas, SOS Satele Copiilor si UNICEF – au avut ca tema atat lectiile de condus, cat si siguranta in drum spre scoala si instruirea pentru siguranta rutiera.
Statiile OMV din 10 tari au sprijinit acest proiect printr-o campanie integrata. Un total de 200.000 de benzi reflectorizante au fost puse in vanzare in Austria, Bosnia, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Germania, Ungaria, Romania, Serbia si Slovacia, iar fondurile au fost directionate catre proiecte educationale si de siguranta rutiera dezvoltate de ONG-urile amintite mai sus.
Benzile reflectorizante au avut imprimate cuvintele "Ma vezi", pentru ca soferii sa poata observa pietonii-copii in conditii de vizibilitate redusa. Autocolantele cu acelasi mesaj au fost imprimate pe carti postale si au fost trimise prietenilor sau atasate pe ghiozdane ori imbracaminte.
Antidrog
BCR Leasing IFN s-a implicat in prevenirea consumului de droguri si a sustinut Masa Rotunda a Expertilor Antidrog din Regiunea Marii Negre, eveniment gazduit de Agentia Nationala Antidrog si Asociatia "Totul pentru Viata", sub egida United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC).
Problematica drogurilor reprezinta o tema tot mai presanta a societatii contemporane, aflata in proces accelerat de globalizare. "Acutizarea aspectelor sociale, medicale si infractionale legate de traficul si consumul de droguri in Romania determina nu doar necesitatea angajarii autoritatilor, ci si a societatii civile si mediului de afaceri, in actiuni menite sa limiteze efectele acestui fenomen. Cu totii raspundem fata de mediul in care cresc copiii nostri", subliniaza Claudiu Emanuil Stanescu, Director General BCR Leasing IFN.
Reuniunea, care a avut loc anul trecut, a permis realizarea unui schimb de informatii si experienta cu privire la practicile de combatere a traficului pe principalele cai de acces catre tarile din regiune. De asemenea, intalnirea a determinat luarea unor masuri de mai buna conectare institutionala intre state, in vederea limitarii activitatii infractionale organizate.
Traieste cu masura
Tinerii reprezinta categoria sociala cea mai expusa tentatiilor consumului de alcool si tutun. Pentru ca orice exces poate conduce la costuri personale sau sociale, URSUS Breweries, prin intermediul programului "Traieste cu masura", a dorit sa supuna atentiei consumul responsabil de alcool ca parte a unui stil de viata sanatos. Campania, care s-a desfasurat in perioada martie 2006 – ianuarie 2007 in centrele universitare din Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Brasov, s-a adresat persoanelor care nu se afla in situatii de risc, dar care au luat deja decizia de a consuma alcool. Programul a constat intr-o serie de dezbateri cu studentii, cu scopul de a promova un stil de viata moderat. Acestea au fost mediate de psihologul Aurora Liiceanu, medicul psihiatru Lucian Vasilescu, actorul Claudiu Bleont si reprezentantii companiei URSUS Breweries.
La finalul programului, peste 260 de studenti din patru centre universitare au scris eseuri demonstrand prin acestea ca sunt constienti de pericolele abuzurilor de orice natura.
Asadar, este usor sa aratam cu degetul spre lucrurile care nu ne plac, insa este mai greu sa ne urnim si sa chiar sa indreptam ceva. Companiile ne sustin. Ne putem implica si noi, daca nu prin mijloace materiale, atunci prin schimbarea comportamentului.