Campioanele de mâine ale României
Adecco investeşte în viitoarele campioane ale României
Tocmai pentru că resursele sunt atât de importante când vine vorba de performanță, compania Adecco România, parte a Adecco Group, care activează în domeniul resurselor umane și care este prezentă în peste 60 de țări din lume, a înțeles că banii alocați sportului de la bugetul de stat și din veniturile proprii ale Ministerului Tineretului și Sportului sunt insuficienți și că implicarea mediului
privat este imperativă.
După proiectele de Corporate Social Responsability (CSR) Win for Youth și Programul de Reconversie Profesională pentru sportivi, care sunt implementate la nivelul întregului grup, filiala din România a lansat la începutul acestui an proiectul Team Tokyo 2020, prin care și-a luat răspunderea ca, timp de cinci ani, să sponsorizeze cinci tinere sportive care să facă parte din lotul național al României la Jocurile Olimpice de la Tokyo, din 2020.
„Am decis să începem acest proiect cu gândul la tinerii sportivi care au mult potenţial, dar nu au mijloace de dezvoltare adecvate. Din experienţa pe care Adecco a acumulat-o, cunoaştem cât de importantă este pregătirea şi dezvoltarea continuă a unui profesionist”, a explicat Florin Godean, Country Manager Adecco Romania.
Country Managerul Adecco România atrage atenția că performanța nu este ceva care se întâmplă peste noapte și că, pentru a ajunge la un randament ridicat, sunt necesare multe ore de pregătire, devotament și ambiție: „Pentru noi, un tânăr profesionist este similar cu un tânăr sportiv. Dorim ca, prin sprijinirea pregătirii acestor tineri, să le sporim şansele de performanţă şi să îi vedem pe podium la Jocurile Olimpice de la Tokyo.”
Proiectul se încadrează în politica de CSR a Adecco, care încurajează activitățile sportive și pe cele ce au un efect benefic asupra sănătății. „Le-am ales pe cele cinci tinere pentru că au un potențial foarte mare și pentru că au nevoie de sprijinul nostru. Am vrut ca proiectul să fie unul pe termen lung și, de ce nu, să le vedem în 2020 la Tokyo”, spune și Cristian- Andrei Panțir, Marketing Manager Adecco România
„Sistemul de finanţare de la stat este unul exclusivist. De ce? Din cauza bugetului mic, banii sunt direcţionaţi către un grup-ţintă foarte restrâns, și anume către echipele de seniori care au rezultate deosebite. Investiţia în copii şi juniori este un lux pe care nu şi-l permit. De aceea, proiectul devine foarte important: el vine în întâmpinarea unui sportiv tânăr care are perspective de a ajunge campionul de mâine”, atrage atenția antrenorul de scrimă.
Și Gyongyossy Zsolt, fostul antrenor și soțul Gabrielei Szabo, care pregătește echipa de atletism-alergare, crede că sportul are nevoie de susținere din mediul privat: „Este un proiect-pilot în atletismul românesc. Ne adaptăm cerinţelor sociale, sportul are nevoie de susţinere financiară din mediul privat şi al comunităţilor ce se formează, se consolidează şi devin entităţi emblematice în viaţa cotidiană. A performa înseamnă îndemânare, voinţă şi perseverenţă. Sportul de performanţă este o opţiune!”
Cine sunt cele cinci speranţe ale sportului românesc?
Adecco România a ales să sponsorizeze cinci tinere care activează în scrimă și atletism pentru că se identifică perfect cu valorile pe care le promovează cele două sporturi individuale: profesionalism, tenacitate și perseverență.
S-a desfășurat o selecție și au fost aleși doar acei sportivi care au potențial real să ajungă la Jocurile Olimpice de la Tokyo, în funcție de rezultatele pe care le-au avut și în funcție de… nevoie. Denisa Barosan, în vârstă de 16 ani, se pregătește la scrimă, iar Ștefania Ghebu, care are tot 16 ani, Paula Constantin și Claudia Șerban, care au ambele 14 ani, și Luiza Nedelcu, de 13 ani, se pregătesc la atletism-alergare.
Denisa își dorește să devină o mare campioană, ca Laura Badea, iar în ceea ce le privește pe fetele de la atletism-alergare, singura care a mai avut tangențe cu atletismul este Ștefania. Paula, Claudia și Luiza au fost aduse la selecție de către profesorii de sport.
Cornel Milan, antrenorul Denisei, subliniază că proiectul de CSR al Adecco România nu este decât încă o dovadă că sportul românesc trebuie susținut de mediul privat.
Ce se va întâmpla până la Tokyo 2020?
Timp de cinci ani, de la începutul acestui an și până la Jocurile Olimpice din 2020, Adecco România le va sponsoriza pe cele cinci fete care, împreună cu antrenorii lor, vor face un calendar al competițiilor la care vor să participe. Concret, compania le va asigura cheltuielile legate de transport, cazarea la competițiile sportive, achiziționarea echipamentelor și branduirea lor. Fiecare sezon – și de scrimă, și de alergare – va fi stabilit cu atenție până în 2020.
Potrivit calendarului stabilit până acum, Denisa participă la Circuitul European de cadeți din sezonul 2015–2016 și la competițiile finale ale acestui sezon: Campionatul European de la Novi Sad, din Serbia, care se va desfășura în perioada 1–9 martie 2016, și Campionatul mondial de la Bourges, din Franța, care va avea loc între 1 și 10 aprilie 2016.
În ceea ce le privește pe Ștefania, Paula, Claudia și Luiza, ele au participat la Campionatul Național de Juniori II, în zilele de 13 și 14 iunie, la categoria superioară, la Campionatul Naţional de copii I
(22-23 iunie) și la Campionatul Naţional de Juniori III (11-12 iulie).
„Avem o arie largă de competiţii tocmai pentru angrenare, consolidare şi crearea situaţiilor neprevăzute din concurs şi modalitatea de acţionare pozitivă. Prioritar este sezonul competiţional de iarnă, care începe în luna noiembrie, cu competiţii de cros. Punctăm această perioadă ca o selecţie secundară şi trecerea la o etapă superioară de pregătire”, explică antrenorul Gyongyossy Zsolt.
Modele pentru viitorii sportivi
Adecco România vrea ca, din acest an și până în 2020, întregul traseu al celor cinci fete să fie documentat: adică să țină un fel de jurnal online pe rețelele de socializare și să povestească stagiile de pregătire pe care le fac, competițiile la care participă și rezultatele pe care le obțin. De ce vor acest lucru? Pentru că profilurile de social media ale Adecco sunt urmărite și de un număr mare de companii. Orice fel de mediatizare a acestui proiect este de bun augur, întrucât cei de la Adecco își doresc ca și alte companii din România să cloneze acest proiect și să investească în viitorii campioni ai României.
„Vrem să facem o acțiune amplă, cu șefii de federații și de cluburi din amândouă domeniile: scrimă și atletism. Sperăm ca acest lucru să se întâmple fie la sfârșitul verii – în luna august –, fie la începutul toamnei, în luna septembrie. Vrem să invităm și parteneri Adecco. Ideea e ca aceste companii să reproducă acest proiect și să adopte un tânăr talent sportiv. Nu neapărat să-l pregătească pentru Tokyo 2020, dar orice fel de ajutor de genul acesta este binevenit”, crede Cristian-Andrei Panțir, Marketing Manager Adecco România.
Atât Adecco România, cât și antrenorii și cele cinci fete își doresc ca, în primul rând, ele să facă parte din lotul național al României la Jocurile Olimpice de la Tokyo, din 2020. Iar, dacă își vor face pregătirea cap-coadă și dacă sorții sunt buni, își mai doresc ca, la finalul celor cinci ani de pregătire, să fie pe podium.
„Pe viitor, vrem să fim alături de fete și după ce își vor încheia cariera sportivă, prin Programul de Reconversie Profesională pentru sportivi. Dar mai e mult până atunci! În viitorul ceva mai apropiat, ne dorim să câștige cât mai multe trofee până la Jocurile Olimpice din 2020, dar și ca la Tokyo să fie pe podium. Ne dorim să devină modele pentru sportivii din generația lor. La final, vrem să putem spune că am contribuit și noi la povestea unui atlet de succes”, conchid cei de la Adecco România.