Reputație. Recunoaștere. Respect – Elemente cheie pentru o organizație sănătoasă
Fiecare dintre noi știm: nu există o rețetă magică, o schemă universal valabilă de tratament, pentru obținerea sau menținerea sănătății organizaționale. Mai ales acum, când criza a zdruncinat din temelii businessuri, concepte ori teorii de management și marketing, formule de leadership, mod de lucru și comunicare, beneficii ori planuri de investiții. Și, fie că pandemia a încetinit, fie că a accelerat unele procese, este clar, în ultimul an, companiile, echipele, oamenii, indiferent de rolul lor, au trecut prin transformări multiple.
Analizând însă diferite puncte de vedere, din diferite domenii de activitate sau zone ale scării ierarhice, pare că trei elemente esențiale au rămas neschimbate, trei piloni importanți pentru susținerea sănătății într-o organizație, indiferent de mărime, arie de competență și public țintă: reputația în afara companiei, pentru a face față concurenței/competiției, nevoia de recunoaștere în interiorul ei, pentru munca depusă și plusul de valoare adus de fiecare individ și echipă, respectul reciproc, atât în interior, în relațiile de muncă verticale ori orizontale, cât și în exterior, în relațiile cu partenerii ori clienții.
Care sunt ceilalți piloni care se sprijină o organizație sănătoasă, ce a schimbat ori transformat criza pandemică în tot acest eșafod, ce conține dieta unei organizații sănătoase, ce boli s-au vindecat ori, dimpotrivă, ce boli simptome s-au acutizat după un an de muncă de acasă, ce scenarii de lucru au companiile în dezbatere pentru perioada următoare sunt doar câteva dintre subiectele cu care i-am provocat pe invitații noștri în cea mai recentă ediție CARIERE, realizată sub tema umbrelă: Reputație. Recunoaștere. Respect – Elemente cheie pentru o organizație sănătoasă.
CARIERE 271
În aceste luni în care în cuvântul de ordine a fost și încă este incertitudinea, orice organizație pare a fi o navă obligată să străbată zi de zi ape tulburi. Navighează deja de prea mult timp, sunt zile în care ne simțim de-a dreptul sleiți de puteri. Totuși, dacă privim cu atenție în jur, înțelegem că este un moment bun în care să aflăm mai multe despre noi și munca noastră. Să descoperim, de exemplu, cât de curajoși ne sunt liderii, cât de buni cârmaci sunt și câtă încredere au în echipajele lor. Să aflăm care ne sunt coechipierii de nădejde, pe cine și până unde ne putem baza, dar și dacă ”marea aceasta” este ceea ce vrem să facem și ei sunt oamenii alături de care ne dorim să înfruntăm val după val. Cum, de ce și cu cine să navighezi mai ușor prin furtună este mesajul editorialului acestei ediții, Munca de acasă. Eu trăiesc, nu trudesc!, ce poartă semnătura redactorului-șef, Cati Lupașcu.
Cum recuperăm sau reașezăm sănătatea organizațională după pandemie – primul articol din acest număr este, de fapt, o radiografie a organizațiilor după un an de criză și un set de reguli și sfaturi oferite Madi Rădulescu, Managing Partner MMM Consulting.
Urmează articolul care a dat și coperta acestei ediții și care o are ca invitată specială pe Anca Bancu, Director HR VODAFONE România. Nu ratați o extraordinară poveste despre a fi lider în pandemie – People first! O lecție de iubire și curaj.
Și tot despre iubire și curaj față de oameni, dar într-o altă abordare, vorbește și următoarea noastră invitată, Prof. Dr. Maria Dorobanțu, Director Științific al Centrului Medical Emerald în mini-interviul: Un destin numit MEDICINĂ.
Work Life Choices
Ca de fiecare dată, rubrica WORK LIFE CHOICES aduce în prim plan oameni speciali și întâmplări speciale. De data aceasta, intervievații noștri sunt trei tineri cu o pasiune de nestăvilit și o ambiție ce a depășit linia orizontului.
Bogdan, David și Maria sunt trei tineri piloți pe care îi leagă pasiunea pentru zbor, dar și un extraordinar proiect, Wings’n Dreams, primul vlog de aviație din România. Citiți 5.000 m deasupra cerului – despre o experiență captivantă și un vis care dă aripi.
În paginile dedicate companiilor, vă veți întâlni cu:
Luminița Florea, Director People & Culture Philip Morris România, și mesajul ei: #MakeHistory – un brand, o misiune, un model de cultură organizațională;
Cosmin Ghiță, Director General SN Nuclearelectrica SA, care vorbește despre Comunicare, Încredere, Empatie – Dieta unei organizații sănătoase;
Smărăndița Schnel, Director Resurse Umane al Grupului Saint-Gobain în România și misiunea și promisiunea companiei ei, una de elită – Making the World a Better Home!;
Rodica Rapcea, HR Director METRO Cash & Carry România, care ne dezvăluie secretele unei distincții râvnite de orice organizație – Angajator de top, certificatul care consolidează echipa și businessul;
Loredana Gîlmeanu, SEM HR Business Partner&Country Lead Nestlé România, o companie care își pune în practică promisiunea „Good Food, Good Life”. Cu respect pentru oameni, business și viitor; Camelia Maria, director HR Digi | RCS&RDS , care ne explică de ce Oamenii Digi sunt o echipă fantastică, o forță admirabilă!;
Gabriela Neamțu, Head of Corporate Center & HR MOL România, care ne recomandă câteva Remedii naturale pentru performanța în work from home: o cultură internă puternică și un departament HR activ; și Lăcrămioara Daraban, Head of Human Relations Continental Automotive Systems Sibiu, care completează recomandările cu o rețetă despre Cum să crești o organizație în pandemie – transformă criza în oportunitate!
Ca și în edițiile trecute, rubrica Story Teams îi are ca protagoniști pe membrii echipei de management a Grupului Farmavet, care, de această dată, ne dezvăluie avantajele muncii cu sens dar și de ce Un business de succes începe întotdeauna cu oamenii.
Cover Story
Articolul central al revistei, Cover Story, construit pe tema umbrelă a ediției, aduce în prim plan sănătatea organizațională pe care o ”tratează” cu răspunsuri la întrebări țină, opinii, sfaturi, explicații oferite de invitații: Bogdan Belciu, Partner Boston Consulting Group, Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România, prof. univ. dr. Ticu Constantin, doctor în Psihologie, cadru didactic la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi și Iuliana Stan, Managing Partner, Human Synergistics România.
Contribuitori
Și, în final, în cea de a treia parte a ediției vă propunem ”variațiuni” pe aceeași temă (umbrelă), într-un spațiu generos alocat contribuitorilor noștri. Vă recomandăm să citiți despre Egalitate, echitate, solidaritate, în rubrica Adevăr sau Provocare, ce îl are ca invitat permanent pe Adrian Stanciu, Lector și Decan la Maastricht School of Management Romania, dar și despre Trista situaţie a liderilor universitari, în rubrica Social Dilemma, ce poartă semnătura lui George T. Şipoş, consultant de strategie globală pentru instituţii de învăţământ superior şi pentru mediul de afaceri, precum şi specialist în angajament internaţional şi cercetător.
Și de această dată, o contribuție însemnată pentru perspectiva la 360 de grade din care trebuie să privim subiectul are Asociația de Psihologie Industrială și Organizațională (APIO), prezentă în această ediție prin două voci cu impact: Laurențiu Maricuțoiu Conf. Univ. Dr. Universitatea de Vest din Timișoara – Departamentul de Psihologie – Președinte ales, cu articolul: Cercul vicios al stresului ocupațional și costurile acestuia; și Conferențiar dr. Ana-Maria Cazan, Universitatea Transilvania din Brașov, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, membru în Consiliul Director, și articolul ei: Tehnostresul sau partea întunecată a tehnologiei.
Continuăm seria opiniilor de impact cu: Mihai ZÂNT, Executive Coach PCC, EMBA, Trainer și Partener HUMANISTIC, și titlul propus de el: COACHING SKILLS FOR LEADERS – Vaccin pentru Sănătate Organizațională; și Rodica Obancea, Master Certified Coach (MCC), Co-Founder Viitorul Meu, cu titlul: Cum poate fi echipa ta o „oază de sănătate”.
Ultimul articol scris sub tema umbrelă poartă semnătura Marilenei Ispas, și vorbește despre Bunăstarea fizică, mentală și financiară, prioritare pe timp de criză.
KIDS MANAGEMENT îl are ca invitat pe Tudor Stoica, fondatorul somnorosi.ro și a lui Poveste de seară: Inima de lemn care ascunde multe inimi.
Și, pentru că se apropie Sărbătorile Pascale, în ultimul articol vă propunem o temă de reflecție, omul modern și spiritualitatea. Rubrica STARGAZING poartă în această ediție semnătura Mihaelei Blaga, psiholog specializat în Psihoterapie Pozitivă și Transculturală. Șoptind litere spre cer, Mihaela ne readuce aminte ce trebuie să fie, în fond, CREDINȚA: simplitate înainte de toate, o pauză „rațiunii“, o șansă-n plus „simțirii“.
Aceasta este ediția cu numărul 271 a Revistei CARIERE.
La bună citire!
Cere un exemplar! Noi ți-l trimitem acasă
Mulți dintre voi ne-ați scris că vă e dor să răsfoiți o revistă, să simțiți finețea paginii și mirosul de tipar. Dar, cum, măsurile impuse pentru răspândirea virusului continuă și ne vor îngrădi mai departe libertatea de mișcare, inclusiv accesul facil la punctele de distribuție a presei, venim noi în întâmpinarea voastră!
Așadar, dacă doriți revista în format print, cereți un exemplar și noi vi-l trimitem acasă!
(vezi oferta pentru o revistă în secțiunea abonamente)
Rămâne, de asemenea, valabilă și oferta de abonamente. Detalii AICI.
Să ne citim cu bine!