Philips – simplitatea din spatele tehnologiei
Philips lumineaza intreaga lume din 1891
Povestea a mai mult de un secol de inovatie tehnica neintrerupta a inceput cu fratii Gerard si Anton Philips, care au fondat Philips & Co in Eindhoven. Intemeiata la 15 mai 1891, Philips & Co avea sa devina una din cele mai mari companii de electronice din lume.
Compania a pornit la drum prin fabricarea de lampi cu filament de carbon, devenind unul dintre cei mai mari producatori din Europa. Pe la mijlocul anilor '20, compania s-a implicat in primele experimente pentru televizoare si a inceput, de asemenea, sa produca aparate radio. Pana in 1932, Philips vanduse un milion de astfel de produse si lansase productia de echipamente medicale pentru radiografii in Statele Unite. In 1939, compania a lansat primul aparat electric de ras cu discuri rotative. Ulterior, imbunatatirea acestui produs a dus la dezvoltarea aparatului electric de ras Philishave. In 1963, Philips a lansat caseta audio, iar in 1965 a produs primele circuite integrate. Dezvoltarea de produse si idei noi si pasionante a continuat si in anii '70 si '80. In aceasta perioada, Philips a creat lampile PL si SL cu economie de curent, discurile optice LaserVision, sistemele de comunicare optice si compact disc-ul. In 1997, in cooperare cu alte cateva companii, Philips a lansat ceea ce s-a dovedit a fi produsul electronic cu cea mai rapida crestere din istorie: DVD-ul.
Valorile marcii
In urma a numeroase studii, Philips a sesizat oportunitatea unica de a raspunde nevoii de simplitate a oamenilor. Astfel, in 2004, o campanie publicitara masiva dezvaluie noua promisiune a marcii – „Sense and Simplicity". Simplitatea poate fi telul tehnologiei, si este, cu siguranta, telul companiei. Acesta este motivul pentru care Philips considera ca tehnologia trebuie sa fie la fel de simpla precum cutia in care este ambalata. Astfel, „Sense and Simplicity" este promisiunea pe care o face Philips consumatorilor sai, reafirmand dedicarea sa in a le oferi produse avansate, usor de folosit si, mai presus de toate, create sa le satisfaca in mod autentic necesitatile.
Dezvoltari recente
In ultimii ani, Philips si-a redefinit segmentele in care poate obtine un avantaj competitiv. In prezent, compania isi concentreaza activitatea in domeniile Healthcare, Lifestyle si Technology. Realizarea de noi produse continua, iar printre cele mai recent lansate se numara Ambient Experience, creat pentru a ajuta pacientii sa se relaxeze inainte si dupa efectuarea unor teste clinice; televizorul Cineos cu ecran plat si sistem Ambilight; Philips Smart Touch XL, care marcheaza un nou pas in domeniul aparatelor de ras electrice; o noua generatie de aspiratoare cu telecomanda si un sistem revolutionar de curatare cu filtrare automata.
Co-fondatorul Asociatiei Blu-ray Disc, implicat in tehnologia si dezvoltarea standardului Blu-ray Disc, Philips continua sa ofere produse, servicii si solutii simple, conform promisiunii „Sense and Simplicity".
Philips in Romania
Philips si-a inceput activitatea in Romania in jurul anului 1925. Doi ani mai tarziu, compania a deschis in Bucuresti prima fabrica de echipamente radio. Urmeaza apoi o intrerupere a activitatii pe piata locala, dar Philips revine in Romania in anul 1992.
Astazi, diviziile de aparatura medicala, aparatura electronica, electrocasnica, de ingrijire personala si produse de iluminat sunt reprezentate in mod direct in Romania. In 2006, compania s-a clasat pe locul 48 in Raportul Anual al Marcilor Globale realizat de Business Week/Interbrand, urcand cinci locuri fata de anul 2005.
Potrivit acestui raport, Philips beneficiaza de cea mai mare crestere din sectorul electronicelor, inregistrand o cota de 14%, cu o valoare a marcii estimata la 6,7 miliarde de dolari.
Pe baza studiului „Trusted Brands", realizat in 2006 de catre Reader's Digest, in colaborare cu compania de cercetari Direct Marketing, Philips a primit premiul pentru „The Most Trusted Brand" din Romania in domeniul produselor electrocasnice.
Astazi, Philips are aproximativ 121.700 de angajati in peste 60 de tari. Cu vanzari de 27 de miliarde de euro in 2006, compania este unul dintre liderii pietelor de imagistica medicala si monitorizare a pacientului, solutii de iluminat, aparatura de ingrijire personala, aparatura electrocasnica si produse electronice.