Nu lăsați lenea altcuiva să vă distrugă reputația
Când sunteți un angajat ambițios, muncitor, care se angajează să își dezvolte cariera și compania, este frustrant să lucrați cu cineva care pare interesat să facă doar responsabilitățile minime.
Iată ce să faci șe ce să nu faci în astfel de situații:
NU: vă spuneți of-urile colegilor
Nu este o noutate că nu este frumos să vă vorbiți colegii de rău, dar este mai ușor decât credeți să cedați acestei ispite. Când te supără colegii și ajungi să clocotești nu are sens să te și reverși, ca un râu agitat, după furtună. Asta pentru că în loc să te simți mai bine, probabil că vei fi și mai nervos. Și cu siguranță nu vrei să fii cunoscut ca persoana malefică sau „turnătorul” din birou.
DA: încercați să aflați și punctul lor de vedere și să acționați în consecință
Desigur, acest lucru este greu de făcut. Dar nu este imposibil. Uneori puteți influența acea perosană în bine, arătându-i indirect care îi sunt responsabilitățile. După cum a scris Alyse Kalish pentru The Muse, oamenii sunt motivați de lucruri diferite. Kalish a citat "cele patru tendințe" ale lui Gretchen Rubin, care clasifică oamenii în susținător, obligator, rebel și întrebător. Cineva cu o tendință "rebelă", de exemplu, nu răspunde bine la autoritate și trebuie să se simtă ca și cum ar avea o autonomie completă a acțiunilor lor. Aceasta înseamnă că atunci când îi cereți să facă ceva, să nu o faceți ca și când i-ați da o comandă. Kalish a dat exemplul: "Jill nu este sigură că vom putea face prezentarea în această după-amiază. Tu ce crezi?"
NU: spuneți șefului ce se întâmplă înainte să discutați cu colegul dumneavoastră
Așadar, este tentant să mergeți la șeful dvs. – mai ales dacă știți că ei te privesc ca pe un interpret de rang înalt. O să te facă să te simți mai bine, pe moment. Vă poate face să vă simțiți minunat și, așa cum a subliniat Alison Green Ask the Manager, șeful dvs. ar putea să fie deja conștient de problemă și încearcă deja să resolve această situație. Poate că nici nu are efect și faptul că te-ai plâns la șef nu va aduce vreo schimbare majoră sau chiar deloc.
DA: concentrați-vă asupra lucrurilor pe care le puteți controla în această situație
Ok; ați încercat să vă răspundeți la întrebări pe baza personalității colegului dumneavoastră dar asta nu pare să funcționeze prea bine. Este adevărat că nu poți controla acțiunile colegilor tăi dar le poți controla pe ale tale. Un lucru pe care îl puteți face, a sugerat Kalish, este oferirea de ajutor. Ea a dat exemplul următor ca o modalitate de a începe conversația: "Hei, am observat că te-ai uitat nedumerit la ecranul calculatorului tău toată ziua – sunt liber zece minute, te pot ajuta cu ceva?"
NU: compensați constant lipsa eforturilor colegului
E posibil la un moment dat să faceți voi treaba colegului ca să evitați un posibil conflict. La urma urmei, nu vrei să ai tu probleme și să întârzii poate finisarea unor proiecte din cauza lipsei profesionalismului colegului tău. Dar, după cum a subliniat Courtney C.W. Guerra, autorul cărții Is This Working?: The Businesslady’s Guide to Getting What You Want From Your Career, această abordare este acceptabilă numai în două situații: Greșeala (sau munca) este atât de gravă și nu durează mult reglementarea ei sau colegul în cauză are doar o zi foarte proastă și doriți să îl ajutați. Atunci când nu se încadrează în cele două situații, nu veți obține decât mai multă furie, mai multe frustrări și acest lucru vă poate afecta munca. Nu lăsați lenea altcuiva să vă distrugă reputația.
DA: păstrați o evidență a muncii și implicării dumneavoastră
Când le-ai încercat pe toate și nimic nu a dat rezultate este bine să ai un as în mânecă: documentație care să ateste munca depusă de tine (a ta sau a colegului, făcută tot de tine). Fie că stabilești anumite activități împreună cu colegul tău prin intermediul e-mail-ului, fie că ai dovezi scrise despre comportamentul lor, trebuie să te asiguri că se bazează pe fapte, nu pe sentimente. Da, poate fi greu să fii obiectiv atunci când fiecare părticică din tine dorește ca acea persoană să se evapore. Dar, așa cum a spus Maurice Schweitzer, coautor al Friend & Foe: When to Cooperate, When to Compete, and When to Succeed at Both, pentru Fast Company, "Dacă vă pierdeți calmul, veți fi în pericol de a vă pierde demnitatea." Nu vă puneți în pericol.
Anisa Purbasari Horton este asistentul editorial al conducerii Fast Company. Ea acoperă totul, de la dezvoltarea personală, antreprenoriatul și viitorul muncii.