Generaţia care învaţă prin joacă
Instituţiile de învăţământ din toată lumea sunt într-o continuă evoluţie şi chiar lor le este cel mai greu să înveţe. Nevoile copiilor se schimbă în mod constant, având o creştere mult mai accelerată de învăţare. Sistemele alternative de educaţie oferite de instituţii, firme sau organizaţii încearcă în mod constant să inoveze şi să contribuie la experienţa de învăţare a beneficiarilor.
În România, în ultimii 10 ani, a început o transformare majoră a experienţelor de învăţare pentru adulţi, părinţi şi copii. Acest lucru s-a întâmplat datorită accesului la Internet şi posibilităţilor mult mai uşoare de a călători în ţară şi în străinătate.
Libertatea de exprimare se câştigă prin joacă
Nevoile celor implicaţi în procesul educaţional s-au schimbat, iar ”pofta” pentru cunoaştere a crescut exponenţial. Ce s-a întâmplat cu toţi aceşti oameni? Au început să înveţe prin joacă, participând la zeci, sute, chiar mii de ore de dezvoltare personală. S-au jucat şi au povestit alături de alţii ca ei. Apoi, aceşti oameni au început să lucreze împreună, să colaboreze, să lanseze idei şi proiecte comune.
În prezent, unii dintre ei, au copii şi nu mai vor ca şi cei mici să aştepte încă 15 ani să descopere că, de fapt, alta le este chemarea. Pentru că mulţi au descoperit că drumul pe care erau nu li se potriveşte. Această generaţie a realizat că prin joacă pot menţine vie flacăra creativităţii, a dorinţei de învăţare şi a libertăţii de exprimare.
Mă bucur că fac parte din generaţia celor care se joacă să schimbe status quo-ul sistemului de învăţământ. Este modul prin care noi învăţăm şi câştigăm în echipă.
În ultimii ani prin Kidster, programul care oferă tipuri de educaţie alternativă pentru copii, am creat unele dintre cele mai îndrăzneţe experienţe de învăţare pentru cei mici. Am început antrenamentul abilităţilor personale şi a cunoştinţelor mai tehnice de la vârste timpurii. Am combinat joaca şi distracţia cu obiective de învăţare şi practici de lucru în echipă. Am dezvoltat activităţi pentru părinţi, şcoli şi instituţii care vor să contribuie la construcţia unui sistem sustenabil de educaţie. Rezultatele comune se vor vedea în câţiva ani. Iar pe termen scurt, rezultatul imediat îl vedem prin dorinţa de joacă şi cunoaştere a copiilor.
Provocarea cea mai frumoasă în ultimii ani este să integrăm tehnologia si cele mai atractive jocuri pentru copii. De exemplu, în această perioadă desfăşurăm una dintre cele mai creative şi antrenante experienţe de învăţare, ”Expoziţia Imaginaţiei”, o competiţie de construcţii LEGO, pentru copiii cu vârsta între 6 – 13 ani. Cea mai iubită jucărie din toate timpurile, cărămida Lego, ne va ajuta să dăm viaţă ideilor creative şi să le expunem într-unul dintre cele mai mari centre comerciale din Bucureşti. Până pe 1 aprilie se pot înscrie echipe de 3-5 copii, coordonaţi de un adult care să recreeze Alfabetul.
Vrem ca cei mici să ne arate despre ce vor să înveţe, despre modul în care văd ei lumea. Vrem să încurajăm lucrul în echipa, să dezvoltăm abilităţile de prezentare şi vorbitul în public, să antrenăm atitudini şi experienţe necesare perioadei de timp pe care o parcurgem. Aşa că pentru a motiva fiecare echipă care participă la proiectul “Expozitia Imaginatiei”, noi oferim un premiu care constă într-o excursie la LEGOLAND Germania. Mai multe detalii despre înscriere găsiţi pe www.expozitiaimaginatiei.ro.
Educaţie continuă
Toate initiativele, proiectele sau discuţiile despre educaţie sunt importante pentru că ne fac să conştientizăm necesitatea unei educaţii continue. Implicăm din ce în ce mai mult părinţi în activităţi pentru că trebuie să înţelegem că şcoala nu este singura responsabilă de educaţia copilului nostru. Îi implicăm şi pe profesori pentru că aceştia trebuie să fie alături de copii în cultivarea dorinţei lor de învăţare.
Cu toate că educaţia ne pare a fi de multe ori un dinozaur care se mişcă greoi, acest dinozaur devine un fluturaş vesel atunci când învăţăceii sunt cei care predau lecţiile.
Claudia Suhov este Fondator & Director Creativ Kidster.