Emoționanta poveste a neuropsihiatrului care și-a dedicat cercetările copiilor
Încredere în sine, șansa de a învăța cu plăcere. Formarea copiilor pentru școală și punerea în relație cu elementele esențiale din viața de adult. De asemenea, educare fără nicio lacrimă!
Cele de mai sus constituie repere ale unui sistem de formare ce are la bază Teoria Atașamentului. Fondatorul sistemului ce implică Teoria este Boris Cyrulnik. Prestigios neuropsihiatru francez, cel desemnat de preşedintele Emmanuel Macron pentru a reforma sistemul educaţional din Franţa. Boris Cyrulnik a vorbit în nenumărate rânduri, despre copiii care sunt prizonierii emoționali ai mamelor. Despre necesitatea lor de a se atașa și de alte persoane. Propria traumă a neuropsihiatrului l-a determinat să se dedice studiului dezvoltării copiilor între 0 – 6 ani. Ajungând în 50 ani de cercetare să descopere aspecte importante care influențează dezvoltarea copiilor.
A fost despărțit de părinți, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial
Cyrulnik a fost despărțit de părinți, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. Atunci când trupele germane au ocupat Franța. Provenind dintr-o familie de evrei ruși emigrați în Franța, viitorul neuropsihiatru și părinții lui s-au numărat printre victimele nazismului. Fiind despărțiți la scurt timp după ce trupele germane invadaseră Franța. Pentru a-i salva viața, părinții l-au lăsat într-o pensiune. La scurt timp fiind deportați de naziști într-un lagăr din Germania. Ulterior, el a ajuns într-un orfelinat din Bordeaux. Unde a fost luat în grijă de o educatoare care l-a ascuns în propria casă, pentru a-l pune la adăpost de naziști. În 1943, a fost însă prins de trupele germane.
Experiențele tragice de viață l-au marcat
În urma unui bombardament a reușit să evadeze, înainte de a fi deportat. De această dată salvarea sa a venit din partea unei femei. Pe care a întâlnit-o în timp ce încerca să se ascundă. Aceasta l-a dus undeva la țară, unde l-a angajat ca salahor într-o gospodărie, sub un nume francez. Abia după sfârșitul războiului și-a regăsit o mătușă. Care l-a luat la Paris și s-a ocupat de educația sa. Aceste experiențe traumatizante trăite în copilărie l-au marcat profund pe Boris Cyrulnik. Și l-au determinat, ulterior, să decidă să se dedice studiului dezvoltării copiilor până în șase ani.
Numai cu zâmbete
Nu în ultimul rând, neuropsihiatrul francez a făcut cercetări în România, despre efectul izolării senzoriale. Pe care a descoperit-o în orfelinatele din țara noastră. El a inaugurat în vara aceasta în România Institutul “Petite Enfance Boris Cyrulnik”. Sesiunea de cursuri de formare începe aici din ianuarie 2019. Primul modul, „Importanța perioadei 0-6 ani – Teoria atașamentului – Nișa senzorială„, va fi susținut chiar de Boris Cyrulnik.
Când educatorul valorizează relația cu copilul, transmiterea informației se face foarte simplu. „În școlile din Finlanda și Suedia, educarea se face fără nicio lacrimă și numai cu zâmbete”, spune Cyrulnik.
Sursa foto : Le Soir Plus