Industria tech a premiat cele mai bune companii, proiecte și produse IT din România
ANIS, Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii, a organizat joi, 21 februarie, a cincea ediție a Galei ANIS, un eveniment care marchează 20 de ani de existență a asociației și în cadrul căruia au fost premiate cele mai bune companii, proiecte și produse IT. Premiile sunt acordate anual și reprezintă atât recunoașterea industriei și a comunității IT, cât și susținerea și încurajarea pentru dezvoltarea proiectelor viitoare.
Compania anului a fost desemnată Fitbit, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața de dispozitive purtabile la nivel global. Compania a intrat în România în 2017 odată cu preluarea Vector Watch, iar în același an, Fitbit a deschis și un centru de cercetare și dezvoltare în București, cel mai mare din afara Statelor Unite ale Americii. Anul trecut, compania a introdus în România serviciul Fitbit Pay care le permite utilizatorilor să facă plăți la comercianți cu ajutorul brățării sau a ceasului inteligent Fitbit.
Startup-ul anului este Druid, un asistent virtual care utilizează algoritmii de inteligență artificială pentru a ajuta companiile în luarea deciziilor de business. Compania a fost înființată la începutul anului 2018 și este deja evaluată la 5 milioane de euro.
Google câștigă premiul pentru Programul Educațional al anului cu proiectul Atelierul Digital. Inițiativa Google vine în sprijinul programatorilor prin înființarea de hub-uri IT în parteneriat cu universități tehnice din țară. În cadrul acestora, Google va susține traininguri gratuite pentru studenții care doresc să învețe să dezvolte aplicații mobile.
Premiul pentru Proiectul de outsorcing al anului merge către echipa Endava, partener în dezvoltarea serviciului BT Pay, o aplicație de tip portofel digital prin care clienții Băncii Transilvania pot face plăți contactless și transferuri de bani.
Adobe Analytics a fost ales Produsul software al anului. Soluția, dezvoltată de specialiști Adobe din România, ajută companiile să transforme volume mari de date despre clienți, colectate dintr-o varietate de surse, în acțiuni concrete pentru îmbunătățirea experienței consumatorilor.
Fitbit ACE este câștigătorul premiului Proiectul de R&D al anului, un produs exclusiv pentru copii, care îi ajută pe cei mici să facă mai multă mișcare. În plus, brățara vine la pachet cu multiple funcționalități dedicate copiilor: provocări la care pot lua parte alături de prieteni, mesaje motivaționale adaptate, alerte pentru mișcare atât pentru cei mici, cât și pentru părinți. O contribuție valoroasă în cadrul cercetării și dezvoltării Fitbit ACE l-a avut echipa Fitbit din București.
Clientul anului este Carrefour al cărui portal a fost dezvoltat de Tremend Software. Proiectul este într-o continuă dezvoltare, website-ul carrefour.ro înglobând atât pagina corporate, supermarketul online, brandul propriu de haine Tex și lumea-carrefour.ro, pagină de employer branding.
Zitec a câștigat pentru al doilea an consecutiv premiul pentru Programul de CSR al anului cu inițiativa #cei1024, o campanie prin care firma românească a reușit să adune peste 3.000 de voluntari care au donat mai mult de 1.400 de litri de sânge în numai doi ani de la lansare. Campania #cei1024 se derulează cu ajutorul Centrului de Transfuzie Sanguină București și a contribuit la salvarea a 9.500 de vieți.
Membrul ANIS al anului a fost desemnat producătorul de software Adobe, care s-a remarcat anul trecut prin participarea în mod activ la organizarea evenimentului How to Web 2018, a sprijinit financiar inițiativa Bursele ANIS, a propus teme interesante de discuții pentru întâlnirile membrilor asociației și a derulat, prin ANIS, 2 sesiuni de instruire KANBAN.