Inainte de business a fost omul. Iar conştiinţa lui funcţiona cam aşa…
Deşi parcurgerea acestei cărţi poate reprezenta un adevărat „tur de forţă” pentru un cititor nefamiliarizat cu diferitele concepte la care autorul face apel, efortul este cu prisosinţă răsplătit de cantitatea mare de informaţie oferită, precum şi de exemplarul caracter interdisciplinar al abordării.
Drama informaţiei
Deosebit de interesantă mi s-a părut dezvoltarea conceptului de „exformaţie”- cantitatea de informaţie pe care deşi o recepţionăm, o eliminăm – cu multiplele sale consecinţe în procesul comunicării şi al formării percepţiilor; „dacă ţinem seama de faptul că eliminarea sau crearea informaţiei este ceea ce contează cu adevărat, atunci comunicarea nu are nici o importanţă: informaţia este creată sau eliminată în cadrul comunicării din considerente pur practice. Deci nu aici ar trebui să căutăm ceea ce ne interesează de fapt: înţelesul”.
Autorul susţine ideea conform căreia simţurile noastre procesează o imensă cantitate de informaţie, în timp ce conştiinţa operează cu o cantitate infinit mai mică. Cu toate acestea, comportamentele şi percepţiile noastre sunt în mare măsură influenţate de informaţia eliminată, de care nu ţinem cont în mod conştient. Cunoaşterea şi înţelegerea acestui fenomen ne poate permite o înţelegere mai profundă a proceselor care au loc în timpul comunicării şi ne poate oferi explicaţii utile înţelegerii modului în care se formează percepţiile şi sunt determinate comportamentele.
Citeşte articolul integral pe hrmanageronline.ro.