Ghidul MBA 2012 – O radiografie a pieţei de MBA/EMBA din România și nu numai
România este o piaţă tânără, cu o cerere relativ redusă din partea angajatorilor de absolvenţi de MBA. Chiar şi aşa, dezvoltarea progresivă de programe de MBA locale, precum şi numărul de candidaţi sunt un indice al interesului crescut al profesioniştilor pentru astfel de calificări. QS MBA Applicant Survey confirmă şi o creştere a numărului de profesionişti români interesaţi de un MBA în străinătate, opţiunile îndreptându-se către Marea Britanie, SUA şi Franţa, urmate de Germania.
QS TopMBA.com Jobs and Salary Trends Report arată o creştere de doar 3% în cererea de angajaţi absolvenţi de MBA în 2011, lucru care poate fi pus pe seama turbulenţelor economice din regiune. Absolvenţii de MBA din ţări precum Cehia, Ungaria sau România sunt de multe ori vânaţi de angajatori din afara ţării din care provin.
Chiar aşa stând lucrurile, avem dovezi că un program MBA lărgeşte orizonturile, te aduce în situaţia de a interacţiona cu numeroşi profesionişti din diverse industrii, îţi generează idei şi conexiuni de business, aceasta dacă nu cumva îţi vine ideea de a porni tu însuţi un start-up. Dacă aţi decis că vreţi să urmaţi un program de acest tip, alegerea voastră este abia la început. Şcolile au dat dovadă de flexibilitate, adaptându-se la condiţiile economice vitrege din regiune prin diversificarea programelor, introducând variante part-time, full-time, online, modulare, de un an sau doi, cursuri de week-end sau săptămâni rezidenţiale, – diferitele forme pe care le iau astăzi programele de MBA sau de EMBA.
Revista Cariere recomandă aplicanţilor să înceapă cu cel puţin un an înainte căutările pentru MBA-ul/EMBA-ul care li se potriveşte cel mai bine. Ghidul MBA 2012 oferă o imagine panoramică la 360 grade asupra a ceea ce înseamnă educaţia superioară de business în prezent. Un must have pentru cei dornici să se dezvolte într-o poziţie de management sau antreprenoriat. Iată, pe scurt ce conţine:
- MBA sau Executive MBA? Care sunt caracteristicile fiecărui tip de program, ce diferenţe sunt, avantajele şi dezavantajele fiecărui tip de program în parte;
- Ce acreditări au programele de MBA din România?;
- Cine predă la şcolile de business?;
- Radu Furnică versus George Butunoiu, pro şi contra MBA;
- Surse de finanţare pentru un MBA;
- Ce faci după absolvire: devii antreprenor sau rămâi angajat?;
- Ce înseamnă să faci un MBA în străinătate? Scurtă prezentare şi analiză a pieţei din afară cu tendinţe. Profil de absolvent/absolvenţi de MBA;
- Secţiunea utilă: paşii pe care trebuie să îi faci înainte de a te înscrie la un MBA
- Care sunt motivaţiile/obiectivele pentru care faci un MBA- pe ce se bazează decizia de a face un MBA? Emoţională versus raţională;
- Ponturi: cum să citeşti printre rândurile a ceea ce îţi vând şcolile de business.
Ghidul poate fi găsit la punctele de presă din rețeaua Hachette și Hiparion. Ghidul MBA 2012 poate fi achiziționat în varianta simplă, la prețul de 8 lei, împreună cu ediția de mai a revistei CARIERE, la prețul de 12,5 lei, sau împreună cu ediția de mai-iunie a revistei HR Manager, prețul de 14,5 lei.