Frenezia vacanțelor de shopping, sub lupă
Dacă în urmă cu câţiva ani subiectul vacanţelor de shopping era la mare modă, în ultimii ani, agenţiile de turism nu au mai pus un accent deosebit pentru acest tip de turism. "Ne aducem cu toţii aminte de perioadele în care turiştii români foloseau mai mulţi o maşină şi plecau să facă, în ianuarie – februarie, shopping în Austria, Berlin, Milano. Acum, existenţa ofertelor companiilor aviatice low-cost îi determină pe români să nu-şi mai focuseze plecările doar pe shopping, dar nu-l ratează orice ar fi, dacă prind o ofertă rezonabilă. Există, încă, în cultura turistului român credinţa că produsele vândute în Occident sunt mai bune decât cele pe care le găsesc în mall-urile din România", spune Raluca Anghel, specialist în marketing turistic.
Shopping-ul atrage, în luna ianuarie, foarte mult turiştii, mai ales în anumite destinaţii consacrate cum ar fi Milano, Paris, Londra, Dubai, New York, China şi Thailanda, iar mai nou în…Bucureşti, după cum mai subliniază Raluca Anghel.
Interesant este faptul că şi Bucureştiul a devenit în ultimii ani o destinaţie de shopping pentru turiştii din Israel, Moldova şi Bulgaria. Perioada reducerilor fiind aşteptat nu numai de către clienţii români, ci şi de unii turişti străini. Mall-urile fiind luate cu asalt de turiştii israelieni, care prefera să cumpere din România (Tel Aviv-ul fiind recunoscut pentru preţurile mari la haine şi nu numai), după cum notează Agerpres.
Revenind la primele rânduri de mai sus, trebuie menționat faptul că, alături de New York, Dubai rămâne, însă, în top în ceea ce priveşte cumpărarea de produse vestimentare de marcă. Astfel, în perioada ianuarie-februarie, Dubai Mall şi Mall of Emirates sunt vizitate de un număr mare de turiști, inclusive români, care aleg să viziteze cu precădere Dubaiul în aceste luni, luând în calcul, atât temperatura plăcută, dar mai ales reducerile de sezon.