Fast Forward. Organizația digitală: Cum măsori performanța la sfârșitul unui an complet atipic
Ne apropiem de finalul unui an greu, în care organizațiile s-au confruntat cu provocări fără precedent. Pentru multe dintre ele, planurile și obiectivele stabilite în 2019 au fost puse în așteptare și, sub presiunea evenimentelor, au fost setate altele. Noua realitate a impus schimbări adoptate din mers, de la o lună la alta, de la un context la altul, focusul mutându-se periodic spre lucrurile cu adevărat importante. Acum ne apropiem de momentul bilanțului, când unul dintre principalele subiecte este evaluarea performanțelor.
Cum se va încheia procesul de performance management în 2020, un an cu totul atipic și unic? La această întrebare am căutat răspunsuri miercuri, 11 noiembrie, în cea de a 5-a ediție din seria de evenimente online „FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA DIGITALĂ”, organizată de Revista HR Manager împreună cu Humanistic. O ediție specială, despre REMOTE PERFORMANCE CULTURE, care, așa cum sugerează și titlul, s-a concentrat pe subiecte legate de evaluarea performanței angajaților în tot acest an plin de provocări.
Trei faze ale performanței s-au coagulat de-a lungul celor 10 luni de pandemie, a deschis Iulia Buciuman seria discuțiilor. Conform ei, într-o primă fază, organizațiile au dat toate cifrele care măsoară performanța la o parte și și-au concentrat atenția spre safety (fizică și emoțională), spre organizarea noului spațiu de lucru, cel de acasă, pe crearea unor altfel de legături de comunicare. A fost, de fapt, un fel de asigurare a unei reziliențe emoționale. Cumva, în primele luni, mai degrabă trendul a fost spre performanța emoțiilor.
A urmat apoi a doua fază, cea în care atenția s-a îndreptat spre zona de agilitate, de mentalitate agilă, de adaptare la munca de acasă, spre provocarea: cum fac performanță de acasă, cum îmi integrez cât mai natural munca în ambietul casnic astfel încât să obțin cele mai bune rezultate.
Iar, în final, a treia fază, a fost despre susținere, despre autonomie în performanță, despre cum să creezi spațiu ca lider, astfel încât să muți responsabilitatea, mai repede ca niciodată, spre echipa ta, cum dai libertate în sensul obținerii rezultatelor, nu pentru bifarea unor KPI.
În acest context, Cum înlocuim procesul existent de management al performanței, cum îl adaptăm la noua realitate și de ce elemente ar trebui să țină cont noul proces?; Cât de pregătiți sunt leaderii pentru o conversație de feedback cu o echipă remote și cum ar putea să devină și mai pregătiți?; Cum am putea transforma, ca HR, discuția de performanță în timpul Covid într-o oportunitate de a regândi KPI pentru a muta focusul organizației spre lucruri cu adevărat importante în managementul echipelor?; Cum ar trebui să privim ca leaderi performanța echipei acum, când lipsa cifrelor conform așteptărilor nu este rezultatul lipsei de performanță a echipei, ci o rezultantă a unui context nefavorabil?; Cum schimbăm mentalitatea managerilor în interpretarea și măsurarea performanței, ce trenduri se observă și ce se va întâmpla pe termen lung în managementul performanței?, au fost doar câteva dintre întrebările la care au răspuns invitații noștri:
- MADI RĂDULESCU, Executive Coach, PCC, MBA, Managing Partner MMM Consulting Intl, care a prezentat studiul ”De la cultura performanței la cultura contribuției? O nouă perspectivă de leadership”,
- DORIN BODEA, Founder and General Manager, Result Development, cu studiul ”Strategii de dezvoltare a potențialului organizațional. Performanța afacerii și performanța organizație” și
- CARMEN DUMITRACHE, Chief Officer Human Resources, Telekom România, cu studiul: ”Healthy me – Cum am reușit să menținem angajații motivați și conectați în perioada Covid”.
Discuțiile s-au mutat apoi în panel, unde, la subiecte legate de cultura performanței, măsurarea ei și adaptarea la noua normalitate au răspuns întrebărilor LUMINIȚA FLOREA, People & Culture Director, Philip Morris România, DELIA MANDACHE, HR Director, High-Tech Systems & Software și, din nou, CARMEN DUMITRACHE.
Dezbaterile au fost moderate de MIHAI ZÂNT, Business Coach, Managing Partner HUMANISTIC, moderator, și IULIA BUCIUMAN, Managing Partner HUMANISTIC, co-moderator.
Mulțumim partenerilor noștri: Telekom, Philip Morris, MMM Consulting Int`l și Terapia.
Următorul eveniment „FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA DIGITALĂ”, este programat pentru miercuri, 25 noiembrie, orele 15:00- 17:00 și va avea ca principală temă de dezbatere EMPLOYEE EXPERIENCE DIGITAL JOURNEY.
Înregistrarea integrală a ediției a V-a REMOTE PERFORMANCE CULTURE