Este sala de şedinţă o cameră de tortură?
Sala de şedinţă poate fi comparabilă cu o cameră de tortură, însă nu trebuie neapărat să fie aşa. Siteul de conferinţe online SalesCrunch a creat un ghid al „şedinţelor care nu sunt naşpa“, ne anunţă Business Insider. Cu ajutorul unui soft, SalesCrunch a colectat date despre ce anume le captează atenţia oamenilor la şedinţe. Practic s-a verificat dacă oamenii sunt atenţi la imaginea de pe ecran şi dacă deschid materialele despre care se vorbeşte. Iată ce a rezultat în urma acestei analize.
1. Întâlnirea de 15 minute.Nicio întâlnirea nu ar trebui să dureze mai mult de 30 de minute, iar 15 sunt de preferat. În primele 15 minute oamenii sunt atenţi în proporţie de 91% din timp. După primele 15 minute şi până la o jumătate de ora oamenii încep să fie distrați în 15% din timp. După 30 de minute, lumea acordă aproximativ un sfert din atenţia lor altor lucruri care nu au nicio legătură cu şedinţa.
2. Toată lumea trebuie să vorbească. Dacă toţi participanţii apucă să vorbească, oamenii vor acorda şedinţei aproximativ 92% din atenţia lor. Dacă se ţipă la una din persoane, aceasta va acorda apoi numai 78% din atenţia lor.
3. Trimiteţi materiale de follow-up în primele cinci minute. Aproximativ 14% dintre participanţii la şedinţă citesc materialele imediat după şedinţă. Aproape două treimi le vor citi pe parcursul zilei. Câţiva le vor citi următoarea zi, dar nu mulţi.
4. Materialele scurte de follow-up sunt mai bine citite. Oamenii îşi vor petrece 52 de secunde cu un follow-up scurt – de maxim 20 de pagini sau slideuri. Dar ei îşi vor petrece numai 10 secunde cu un document de 100 de pagini sau slideuri – adică numai timpul în care îşi vor da seama că nu vor să-l citească.
5. Încercaţi să stabiliţi contacte pe reţeaua LinkedIn imediat. Aproape trei sferturi din participanţii la întâlnire vor accepta o conexiunde LinkedIn după o întâlnire online.