Vasile Alecsandru Strat: Vom găsi combinația cea mai potrivită între întâlnirile față în față și cele online
Vasile Alecsandru Strat, Decan Bucharest Business School a vorbit despre strategia de adaptare a școlilor de business în timpul pandemiei, și nu numai, în Ghidul MBA, ediția 2022:
Școlile de business au învățat să inoveze și să se adapteze în timpul pandemiei de COVID-19. A fost nevoie de o adaptare rapidă la un sistem de interacțiune online sau hibrid cu studenții, cu profesorii și cu ceilalți stakeholderi. Acest lucru a adus atât avantaje, cât și dezavantaje. De exemplu, am câștigat un plus de flexibilitate pe de o parte, studenților care nu locuiesc permanent în București (SUA, Portugalia, Dubai, Franța sau chiar în alte orașe ale României) le-a fost mai ușor să participe la cursuri fără să se deplaseze, dar s-a pierdut interacțiunea fizică, timpul petrecut împreună și a fost nevoie să ne adaptăm la diferențele de fus orar între continente. De asemenea, mutarea eforturilor comunicaționale și a celor privind recrutarea aproape exclusiv în mediul online a adus unele schimbări în profilul celor recrutați și a crescut în același timp dimensiunea internațională a programelor.
Pandemia a accelerat implementarea unei noi experiențe de învățare, care se lăsa așteptată de ceva timp. Deși nu a fost totul perfect, cursurile online au fost peste așteptări, interacțiunea profesori-studenți fiind la înălțime. Totuși, la un moment dat, a intervenit fenomenul „online meetings fatigue”, în contextul în care foarte mulți dintre studenți își desfășurau și activitatea de la firme sau slujbe tot în mediul online.
Am revenit la modelul față în față, dar am păstrat și posibilitatea conectării prin Zoom, în cazuri motivate (situații medicale), pentru a nu pierde secțiuni din experiența programului EMBA. Majoritatea studenților își doresc revenirea la interacțiunea fizică, vor să se întâlnească cu profesorii și cu colegii, componenta de networking fiind și ea importantă, nu doar cea de knowledge.
Pentru viitor, lucrurile vor evolua, pe baza experienței dobândite în timpul crizei generate de COVID-19, și vom găsi combinația cea mai potrivită între întâlnirile față în față și cele online. Cu siguranță, dacă nu vom fi forțați, nu ne vom mai întoarce la cursuri 100% online deoarece nu aceasta este nișa pe care o avem în vedere.
Modulele studiate au rămas neschimbate, dar fiecare profesor a actualizat materialele folosite, iar aproape fiecare materie a avut și o secțiune legată de criza actuală, de impactul ei asupra companiilor sau de modul în care companiile trebuie să se transforme pentru a-și crește reziliența în fața unei viitoare crize. De asemenea, digitalizarea, managementul crizelor și inovarea au fost subiecte atinse foarte des în cadrul cursurilor. Economia mondială, companiile și indivizii sunt în fața unei crize multiple – sanitare, energetice și, mai nou, geopolitice, ceea ce înseamnă că discuțiile despre managementul organizațiilor într-un astfel de context turbulent vor fi la ordinea zilei în cadrul modulelor/cursurilor de Executive MBA.
În prezent, pare că există o preocupare din ce în ce mai accentuată pentru îmbunătățirea competențelor în diversele domenii specifice administrării afacerilor, de la management, leadership, comunicare, contabilitate, finanțe, marketing, resurse umane, strategie până la noi tehnologii și analytics.
Generațiile actuale de manageri înțeleg din ce în ce mai mult necesitatea formării profesionale continue pentru a-și crește reziliența profesională, pe de o parte, și pentru a contribui la creșterea rezilienței companiilor lor, pe de altă parte. Dacă ar fi să schițez câteva caracteristici ale celor înscriși în programele Bucharest Business School, aș spune: cursanți atât din mediul corporativ, cât și din mediul antreprenorial sau din entități/ companii de stat. Vârsta variază de la 30 și ceva de ani până spre 45 de ani, antreprenorii fiind cei care iau decizia să se înscrie mai devreme într-un astfel de program. Managerii se gândesc la un EMBA când li se deschide perspectiva spre funcții de top-management și spre o carieră internațională.
Photo by Campaign Creators on Unsplash
Acest material a fost publicat în GHIDul MBA 2022.
Aici puteți accesa preview-ul Ghidului MBA 2022.
Pentru abonare, click aici.