Un MBA este despre evoluție și despre conexiunile pe care le dobândești
Gheorghe Marian, Area Sales Manager Lemken, a absolvit un MBA Româno-Francez INDE.
Î n 2010, am început cursurile Facultății de Agricultură din cadrul USAMV București, iar apoi am urmat un master în Agricultură Durabilă la aceeași universitate. În viața profesională am debutat în 2013, la una din cele mai mari companii producătoare de semințe din Europa, Limagrain, pe poziția de Office Assistant.
La începutul anului 2015, am decis să mă alătur echipei de vânzări. În 2017, am simțit nevoia unei schimbări care s-a concretizat sub forma unei colaborări cu o altă companie producătoare de semințe, pe poziția de Manager de Vânzări pentru zona de Sud a României, poziție ce mi-a dat șansa să lucrez într-o echipă mai mare, cu personal în subordine. În anul 2018, am avut șansa de a fi selectat pentru poziția de Manager Vânzări, Marketing și Dezvoltare din cadrul companiei Lemken GmbH pentru România, companie-lider în producția de utilaje agricole.
În cadrul Lemken, companie în care activez și acum, am reușit să aduc o nouă abordare legată de politica de vânzări, am atras noi parteneri, am dezvoltat noi servicii și am implementat strategii de marketing, reușind să întărim prezența companiei pe piața din România. Fiind o persoană ambițioasă, am simțit mereu nevoia de a mă dezvolta atât în plan personal, cât și profesional. Odată cu integrarea în cadrul Lemken, am observat o abordare diferită a celor prezenți în topmanagement, și asta m-a făcut să mă gândesc cum aș putea să dobândesc cât mai multe informații care să îmi ofere o nouă perspectivă asupra industriei.
În 2019, am luat hotărârea că este momentul să mă înscriu în programul MBA Româno-Francez INDE din cadrul Bucharest Business School.
Alegerea acestui program a fost una destul de dificilă, însă un factor definitoriu l-au reprezentat prezența programului în lista acreditată AMBA și, de asemenea, recunoașterea lui la nivel mondial.
Mi-a fost clar de la început că nivelul acestui program este unul foarte ridicat, fapt care m-a făcut să îmi doresc să asimilez cât mai mult și apoi să folosesc în activitatea desfășurată. Pentru mine, cursul de Strategie a fost unul extrem de important, în cadrul acestuia reușind să descopăr noi modalități de dezvoltare și să adopt o planificare de tip Agile, în aproape toate segmentele businessului în care activez, fapt ce s-a concretizat cu creșteri în toate departamentele unde am reușit să o integrez.
Cea mai mare provocare din timpul programului a fost pandemia, care ne-a luat șansa de a fi prezenți fizic la fiecare curs. Acest lucru ne-ar fi dat ocazia de a înțelege mult mai bine cunoștințele dobândite și, de asemenea, de a crea noi conexiuni, de a discuta cu profesorii, invitații sau colegii provocările și soluțiile din cadrul activității principale în care eram angrenați.
Acest material a fost publicat în GHIDul MBA 2022.
Aici puteți accesa preview-ul Ghidului MBA 2022.
Pentru abonare, click aici.