Sunt tinerii pregătiți pentru meseriile viitorului?
Proiectul SuperTeach a ajuns în premieră la Oradea și a reunit peste 450 de profesori dornici să transforme sistemul educațional românesc. Conferința SuperTeach are ca tematică modalitățile prin care profesorii pot forma generații pregătite pentru viitor, folosind mentalitatea deschisă în educație. Evenimentul s-a desfășurat în cadrul Filarmonicii de Stat Oradea, pe scena căreia au ținut discursuri pe teme educaționale specialiști în educație și antreprenori, printre care și Elena Lotrean – fondatoarea Școlii Finalndeze Sibiu, Ciprian Stănescu – fondatorul Social Innovations Solutions sau Oana Moșoiu – lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București. Totodată, profesorii au participat la ateliere practice, unde au descoperit noi metode de a preda și de a relaționa cu copiii la clasă.
”Ca antreprenori, am realizat că economia României nu poate crește atâta timp cât nu investim în educație. Avem nevoie să formăm tinere generații care să fie pregătite pentru meseriile viitorului și care să aibă un mindset potrivit pentru a face față provocărilor. Iar pentru ca acest lucru să fie posibil, este necesar să ne aliem cu cei care reprezintă pilonul central al sistemului educațional – profesorii – și să lucrăm împreună în a forma tineri creativi, empatici, adaptabili și capabili să lucreze în echipă. Așa s-a născut proiectul SuperTeach”, a spus Dragoș Anastasiu, CEO Eurolines Group și co-fondator al proiectului SuperTeach.
SuperTeach este o inițiativă care a pornit de la ideea de a schimba sistemul educațional românesc cu ajutorul cadrelor didactice. Proiectul îi ajută pe aceștia să susțină dezvoltarea potențialului fiecărui copil și le oferă inspirație, prin intermediul conferințelor, punându-le în același timp la dispoziție instrumentele necesare pentru a dezvolta creativitatea, empatia, spiritul colaborativ și abilitățile de comunicare la cei mici. Astfel, în cadrul conferințelor, profesorii descoperă modalități inedite de a preda, dar și moduri prin care pot îmbunătăți relațiile cu copiii, cu părinții acestora sau cu colegii de catedră.
”În cei trei ani de la lansarea proiectului SuperTeach, am reușit să formăm comunități puternice de profesori în București și în alte 17 județe din țară. Obiectivul nostru este să creăm astfel de comunități în toată țara și să susținem profesorii care știu că schimbarea sistemului educațional nu poate începe decât cu ei înșiși. Am descoperit oameni plini de entuziasm la Oradea și sperăm ca împreună să contribuim la transformarea felului în care este percepută și realizată educația în România. Meseria de profesor este cea mai importantă la nivelul unei societăți, iar profesorii au nevoie să știe că nu sunt singuri în inițiativele lor”, a completat Felix Tătaru, Președinte GMP Group și co-fondator al proiectului SuperTeach
Printre vorbitorii invitați la Conferința SuperTeach s-au numărat Ciprian Stănescu – fondator Social Innovations Solutions, Oana Moșoiu – lector universitar în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației București, Mirela Git – membru certificat și independent John Maxwell Team, precum și alte personalități care, prin acțiunile lor, contribuie la transformarea educației din România.
În cadrul conferinței, au fost abordate tematici precum: abilitățile pe care trebuie să le dezvoltăm la copiii de astăzi pentru meseriile viitorului, modalități de a crea un curriculum centrat pe competențe, învățarea continuă, modalități de aplicare a mentalității deschise în educație sau orientarea în carieră prin module de educație integrată.
În acest moment, proiectul SuperTeach susține profesorii din România prin trei etape:
- Conferințele SuperTeach, destinate profesorilor care își doresc să descopere cum pot schimba felul în care interacţionează cu elevii la clasă;
- Programul de formare Mentalitatea Deschisă în Educație – un curs oferit gratuit, creat de Institutul Arbinger, lider global în schimbarea mentalității și susținut de Institutul Dezvoltării Personale, în urma căruia participanții sunt certificați și primesc acces la platforma internațională de resurse Arbinger. Acest curs poate fi completat ulterior și de Formarea de Formatori, oferindu-le astfel ocazia participanților să devină la rândul lor formatori SuperTeach pentru alți profesori interesați de program;
- Susținerea profesorilor astfel antrenați în a dezvolta, la rândul lor, comunități locale de profesoricare să folosească aceste instrumente de relaționare cu copiii.