MBA? Mi-aş dori, dar nu cred că e pentru mine. Nu acum, în orice caz.
MBA? Mi–aş dori, dar nu cred că e pentru mine. Nu acum, în orice caz. La unul din evenimentele Open Doors pentru programul de Executive MBA am aplicat un principiu pe care îl discutăm și în program, la modulul de persuasiune: nu-urile celor pe care încerci să îi convingi sunt mai tari decât da-urile tale. Faptul că sticla de Cola pe care încerci să mi-o vinzi este rece și energizantă pălește în faţa faptului că n-am bani la mine. Sau că tocmai am mai băut una. Sau că beau doar Pepsi. O tehnică bună pe care o exersăm la curs și pe care participanţii îmi spun că o folosesc cu succes în business este: a) să ne închipuim că întâlnirea în care trebuia să convingem pe cineva a trecut deja și omul a spus nu; b) să imaginăm trei posibile motive pentru care a spus nu; și c) să găsim feluri în care să răspundem constructiv la nu-urile respective: Dacă nu ai bani la tine, e ok, îmi poţi plăti sucul mâine. La evenimentul Open Doors a fost chiar mai ușor, nu a trebuit să ne imaginăm, ci i-am întrebat direct pe cei prezenţi de ce ar spune nu programului nostru de MBA. Şi ne-am dat seama, mai ales cu ajutorul studenţilor sau alumnilor prezenţi, că majoritatea obstacolelor lor pot fi depășite cu ușurinţă. Cred, de aceea, că e mai util să descriu aici programul de Executive MBA al Bucharest International School of Management, oferit împreună cu Maastricht School of Management (Olanda), nu prin ceea ce facem foarte bine, ci prin cum au răspuns în seara respectivă absolvenţii sau studenţii noștri obstacolelor menţionate de cei interesaţi.
Am multă treabă la serviciu, nu cred că am timp de un MBA. Poate la anul. Răspuns: Într-adevăr, e complicat să adaugi, la un program deja încărcat, două weekenduri pe lună și ceva timp pentru studiu și proiecte de grup.
Totuși, toți participanții din cele 12 cohorte de până acum au cariere solicitante și au reușit cumva să îmbine jobul cu MBA-ul, mai ales pentru că alături de cunoștințele pe care le primesc își iau de la școală un nivel de energie pozitivă care contrabalansează efortul depus.
Absolvenții noștri spun că programul poate fi dus fără probleme: cel mai greu este să începi. Iar „poate la anul” e un alt fel de a ne auto-păcăli și de a ne spune „niciodată”.
Am copii şi nu cred că pot face față cu seriozitate unui program de MBA. Răspuns: Decizia de a începe un MBA trebuie luată împreună cu familia, iar atunci când familia te susține, nimic nu este imposibil. Un exemplu edificator este o tânără familie în care mama a născut la începutul programului și totuși a absolvit cu brio, lipsind la un singur curs (ghiciți de ce!). Aproape de necrezut, tatăl începuse MBA-ul cu un an mai devreme și încă mai avea cursuri. Și, totuși, având în vedere că weekendurile la școală nu se suprapuneau, au reușit să gestioneze situația. Iar după absolvirea programului, tânăra mamă și proaspăt absolventă de MBA și-a lansat propria afacere.
Nu îmi permit să plătesc acești bani pentru un MBA. Răspuns: Programul nu costă puțin, dar absolvenţii care au avut curiozitatea să-și calculeze un ROI au spus că l-au amortizat din primul an. De asemenea, există un pachet transparent de burse, discounturi și posibilităţi de finanţare. Mai degrabă îl fac în străinătate. Răspuns: Asta ar fi o decizie foarte bună, mai ales dacă plănuiești să îţi clădești o carieră în ţara respectivă.
Dacă însă cariera ta este în România, MBA-ul de la BISM îmbină curricula internaţională cu experienţa locală de business a majorităţii profesorilor și cu proiecte practice cu și despre firme românești.
La un cost semnificativ mai mic decât un program din vestul Europei. Iar colegii, și ei din România (români sau expaţi), devin de multe ori parteneri de afaceri și întotdeauna prieteni foarte buni. Decizia de a începe un MBA nu e deloc simplă. Fiecare are propriile sale reticențe, însă cred că puteți avea o imagine mult mai realistă asupra lor dacă faceți o vizită la BISM pentru o discuție cu managerul de program și cu câțiva studenți.
Sau, și mai bine, puteți participa la un modul de curs cu cohorta curentă.
Şi încă n-am menţionat ceea ce facem foarte bine!
Acest material a fost publicat în GHIDul MBA 2022.
Aici puteți accesa preview-ul Ghidului MBA 2022.
Pentru abonare, click aici.