„Este important pentru cineva care ia decizia de a urma un EMBA să își seteze din start scopul legat de acest demers”
Luiza Domnişoru, director Comunicare și CSR DIGI, absolventă a unui EMBA, crede că programul de business i-a deschis ochii către noi oportunități și o cu totul altfel de înțelegere a unui business.
Luiza Domnișoru avea deja peste 10 ani de experiență în management atunci când a ajuns la concluzia că ar trebui să treacă la următorul pas în dezvoltarea profesională. A oscilat între a se înscrie la un doctorat în domeniul comunicării și a alege o cale distinctă, cea a unui program MBA care să o ajute să avanseze în înțelegerea mecanismelor de administrare a unei afaceri. În cele din urmă, a decis să meargă la MBA, pentru că era, după cum spune, o modalitate de a-și lărgi orizontul, de a avea acces și la cursuri, și la moduri de a gândi o afacere prin prisma sistemului educațional francez.
„Înscrierea la MBA a fost determinată de dorința de a înțelege mai bine aspecte de business pe care le întâlneam în activitatea mea profesională și pentru care aveam nevoie de o clarificare din perspectivă didactică, nu doar prin formări și training. Programul a răspuns pe deplin așteptărilor mele, nu doar la nivel de conținuturi, ci și prin prisma beneficiilor de socializare, acces la experiența unor profesioniști cu rezultate remarcabile sau la profesori respectați în domeniul lor de activitate”, explică absolventa. Un alt atu, consideră Luiza Domnișoru, a fost diversitatea de profiluri profesionale întâlnite în rândul cursanților, care i-au devenit colegi. Cu mulți dintre ei a rămas în legătură și ulterior.
Ca beneficii profesionale, programul de MBA a ajutat-o în primul rând să iasă din mindsetul profesionalistului care a devenit expert într-o funcțiune-suport: „Mi-a revelat întreprinderea/afacerea în toată complexitatea ei, ajutându-mă să înțeleg mai bine strategia de business a unei companii. Am descoperit lucruri noi despre domenii care îmi păreau mai puțin accesibile, precum corporate finance, contabilitatea, R&D, managementul calității. M-a determinat să îmi educ abilitățile de negociere, să îmi stabilesc noi modele de luare a deciziilor, să aprofundez activitățile de standardizare, raportare, certificare. Nu în ultimul rând, m-a ajutat să cresc profesional, să am acces la posturi cu o complexitate mai mare, cu mandate mai provocatoare.” Mai mult decât atât, Luiza Domnișoru consideră că deținerea unei supracalificări în contextul unei piețe a muncii extrem de volatile nu poate fi un dezavantaj. Ea crede că nimic din ceea ce ne poate face mai buni și mai competitivi pe piața muncii nu ne poate dăuna.
„Le spun studenților și colegilor mei mai tineri că trebuie să iasă din matricea educațională clasică, în România – școală, liceu, universitate, master, la 23 de ani ai terminat cu școlile. Atât timp cât nu treci de partea antreprenorilor, singurul tău asset este capacitatea de a crea valoare pentru businessurile altora. Tot ce ai de făcut ca să rămâi în piață este să înveți zi de zi, să urmezi cursuri cât mai diverse, să îți dezvolți noi competențe, să îți șlefuiești diferențiatorii.”
Din punctul ei de vedere, pandemia nu a fost altceva decât o ocazie de a afla mai multe despre sine, despre limitele sale profesionale și personale. Ce a îmbunătățit odată cu MBA-ul, zona de leadership sau pe cea de management? Absolventa spune că mai degrabă pe cea de management decât pe cea de lider. În primul rând, pentru că managementul este o știință și periodic suferă update-uri, optimizări, adaptări la noile nevoi ale structurilor organizaționale și ale viziunilor celor care le construiesc. Leadershipul este artă și se bazează pe principii general valabile, indiferent de epocă și structură organizațională. Ar mai fi o a treia coordonată care se conturează tot mai mult în ultima perioadă, mai ales sub impactul tehnologiilor asupra relațiilor de muncă – cea de coaching. Tot mai mulți manageri tind să își asume acest rol de coach, de „antrenor” sau „tutore” pentru echipele lor. „Cele trei coordonate împreună definesc portretul decidentului într-o companie modernă, deschisă, inteligentă”, conchide Luiza Domnișoru.
Luiza Domnișoru este, din iunie 2018, director al Departamentului Comunicare și CSR al Grupului Digi. Cu o experiență de peste 20 de ani în comunicare, Luiza Domnișoru este licențiată în jurnalism (2001), are un master în relații publice și publicitate la SNSPA (2002) și a absolvit programul Executive MBA româno-francez INDE, organizat de ASE – Conservatoire National des Arts et Métiers (CNAM, Paris – 2016). La începutul carierei, a lucrat în presa scrisă. Din 2003, a devenit membru al echipei de comunicare a TVR, iar din 2004 a coordonat activitățile de comunicare externă corporate și comunicare de produs ale televiziunii publice. În 2008, s-a alăturat Grupului Renault în România, ca șef Serviciu Relații Publice. Anterior venirii în Grupul Digi, Luiza a fost Corporate Communications Director în cadrul agenției de PR Rogalski Damaschin Public Relations, gestionând conturi și proiecte din domeniul energiei și infrastructurii, FMCG, transporturi, asigurări etc. În paralel, ea derulează și activități didactice, fiind profesor asociat al Universității din București și membru al Consiliului Consultativ al programului Executive MBA româno-francez INDE, organizat de ASE și CNAM (Paris).
Acest material a fost preluat din Ghidul MBA 2021.
Puteți vizualiza aici un preview al ghidului.
Dacă doriți să achiziționați un exemplar, click aici.
Photo by Sincerely Media on Unsplash