Offline is going to be the new online – Live the moment, leave the phone/net
A fost una dintre multele „treziri” la realitate pe care doar copiii ți le pot oferi. Aceiași copii pe care nu îi mai înțelegem și pe care suntem supărați că nu mai lasă telefonul din mână, de parcă nu noi am fi aceia care, în lipsa noastră, i-au lăsat din fragedă pruncie cu ecrane în loc de bone sau bunici și le-am cumpărat telefoane fără nici un discernământ.
Culmea e că apoi le pretindem să gândească și să simtă cumva „analog” în timp ce îi aruncăm de mici în oceanul digital. Nu e de mirare că ei vor rescrie probabil și social media care pregătește de pe acum strategii de integrare a unei generații care gândește altfel. Să vedeți atunci prăpastie între generații…
Până atunci, e nevoie să înțelegem mai bine social media de azi, această agora care ne acaparează
viețile, acest Hyde Park digitalizat. De aceea am dorit să aflăm de la specialiști în marketing și comunicare care sunt tendințele în materie de social media – conținut, storytelling, influencers și comunități. Este evident că mass-media digitală și socială schimbă regulile jocului, dar și polaritatea – de la mijloace de comunicare în masă la mijloace de comunicare ale maselor.
Așadar, există viață în afara social media, dar social media nu există în afara oamenilor. Și doar de noi depinde să fim utilizatori activi ai mass-media și nu doar consumatori pasivi. Pentru că social media poate fi atât înger, cât şi demon. Îngerul păzitor al informării și libertăţii de exprimare sau demonul care propagă dezinformarea, propaganda și abuzul întru manipulare. Ce împiedică îngerul să se transforme în demon? Educația. Și ceea ce derivă din aceasta – etica și moralitatea. Dezvoltarea gândirii critice, a discernământului, învățarea continuă, responsabilitatea, conștiința civică vor fi esențiale în abilitatea de a filtra informațiile.
Iar când avalanșa de informații ne va copleși ori plictisi, iar ochii vor obosi, se vor activa probabil mecanismele de auto-conservare și vom lua o pauză. Iar „digital detox” va deveni the next big thing – acea fantezie cu care ne place să cochetăm de ceva vreme. Totul e să nu ni se atrofieze dorința de conectare, altfel decât la priză.