Business cu plasa de siguranta
Ceea ce am descoperit ca prezentand urme de vitejie puteti citi in articolul de fond de la Atitudini. Pe scurt, doar antreprenoriatul l-ar mai putea inspira astazi pe Dumas. In rest?
Ei bine, in rest, lucrurile stau cam asa: curajul s-a rebranduit sub forma de asumare de riscuri, de raspuns la provocari sau valorificare de oportunitati. Nu e vorba doar de o metamorfoza lingvistica, ci si de o schimbare de fond. Traim intr-o lume mustind de informatie. De orice ne putem plange, dar nu ca n-avem de unde sti. Or, informatia face ca ceea ce pe vremuri insemna o aruncare in necunoscut sa devina acum un simplu proces de alegere dintre mai multe optiuni. Sa fiu mai concreta: stramosii nostri se urcau pe un vapor spre o America despre care stiau doar ca exista. Punct. Acum, daca vreau sa-mi cumpar un castel in Spania, pot sa aflu dinainte si ce culoare au ochii pisicii viitorului meu vecin de proprietate.
Putem sti tot. Iar in business chiar trebuie sa stim, nu avem de ales: unde deschidem o noua filiala, in ce zile din an va ploua si daca fiul principalului client si-a gasit bilet la meciul de cupa. In atare conditii, business-ul este o acrobatie cu plasa de siguranta. Nu mai e o chestiune de curaj, ci de talent, de nuante, de emotie. Iar pentru situatiile speciale, s-au inventat managementul crizei, managementul riscurilor si altele asemenea lor care ne transforma in niste parasutisti gratiosi, chiar daca in picaj. Cei care tin sa devina eroi nu au decat sa se strecoare printre ochiurile plasei, dar acesta este un alt sport despre care vorbim alta data.