De la 32 de dolari, la celebrul brand Wrigley
Povestea brand-ului Wrigley incepe in primavara anului 1891, cand tanarul William Wrigley Jr, in varsta de 29 de ani, a plecat spre Chicago, cu 32 de dolari in buzunar si cu o portie zdravana de entuziasm. Pe parcursul anilor, compania Wrigley a produs sapun, praf de copt si guma de mestecat.
Revelatii de succes
Odata ajuns in Chicago, William Wrigley Jr. a profitat de faptul ca tatal sau comercializa sapun si a pus bazele unei afaceri care distribuia acest produs. Ceea ce era inedit in afacerea lui Wrigley era faptul ca alaturi de detergent, clientul primea gratis inca un produs. Unul dintre produsele pe care le oferea era praful de copt. Cand oamenii au inceput sa cumpere sapun doar ca sa primeasca praf de copt, William Wrigley si-a reorientat afacerea spre acest produs. Intr-o zi, prin anul 1892, Wrigley a avut o noua revelatie: aceea de a oferi doua pachete de guma de mestecat pentru fiecare cutie de praf de copt cumparata. Oferta a fost un succes, iar Wrigley a simtit ca trebuie sa-si reorienteze afacerea din nou. In acel moment, pe piata din America existau cel putin 12 companii producatoare de guma, dar stadiul de dezvoltare al acestei industrii era inca la inceput. Wrigley a simtit potentialul pe care il are acest produs si a inceput sa-l comercializeze atribuindu-i numele sau. In anul 1893, a aparut guma cu aroma de fructe, Juicy Fruit, iar in scurt timp a fost lansat pe piata si celebrul Wrigley's Spearmint. In prezent, marca Wrigley este disponibila in peste 180 de tari, iar gama de produse s-a diversificat.
William Wrigley Jr. (foto) a fost unul dintre primii producatori care au con-stien-tizat potentialul publicitatii. Astfel, a inceput sa-si promoveze produsele prin intermediul afiselor, reclamelor din reviste si a posterelor raspandite prin oras. Odata informati, oamenii au inceput sa consume din ce in ce mai multa guma, iar magazinele si-au marit stocurile. Chiar daca profitul companiei Wrigley a crescut de la un an la altul, la baza afacerii a stat tot timpul principiul: "Calitatea este importanta chiar si cand este vorba de un lucru mic, precum un baton de guma". Valorile si reusitele lui William Wrigley Jr. au fost preluate de patru generatii la rand, iar alaturi de brand-ul Wrigley, urmasii familiei au mostenit si cateva dintre valorile in care credea fondatorul celebrei companii. Astfel, clientii, angajatii, partenerii si distribuitorii care au intrat in contact cu membrii familiei Wrigley, au fost tratati tot timpul cu incredere, demnitate si respect.
Celebra cladire Wrigley
In ceea ce priveste brandul Wrigley, nimic nu este intamplator. Fiecare decizie luata de fondator este bazata pe criterii, principii sau pur si simplu vise. Acest fapt se aplica si in ceea ce priveste alegerea locului in care William Wrigley Jr. vroia sa se afle sediul companiei producatoare de guma de mestecat. Locul ales este deosebit mai ales datorita formei triunghiulare, telul lui Wrigley Jr. fiind acela de a construi un "cartier general" in zona de nord a bulevardului Michigan. Operatiunea a inceput in luna ianuarie a anului 1920, cand podul de pe artera Michigan era in plin proces de construire. Muza acestui edificiu a fost clopotnita Catedralei din Sevilia, iar procesul construirii a fost unul de lunga durata. Mai exact, in 1920 a fost finalizat turnul sudic, iar in luna mai a anului 1924, turnul nordic a fost "conectat" de cel sudic printr-un pasaj la nivelul strazii. Sapte ani mai tarziu, sediul si-a deschis usile pentru angajati, investitori, clienti si parteneri. De peste 75 de ani, cladirea Wrigley este considerata una dintre cele mai atractive constructii din Chicago. Sclipirea teracotei, arhitectura bine proportionata si detaliile, sunt cateva dintre motivele pentru care este prezenta in numeroase albume foto si ilustratii.