De ce Startup-urile nu ar trebui să angajeze firme de PR
Între timp, Cuban a devenit preşedintele companiei HDNet şi proprietarul echipei de baschet Dallas Mavericks, cu care anul trecut a câştigat titlul în NBA. Cuban a fost printre primii miliardari care s-a prezentat în public îmbrăcat în blugi şi tricou, care a stat la meciuri printre oamenii obişnuiţi, fără să fie păzit de gărzi de corp şi care a uimit lumea de business cu tot felul de declaraţii controversate. Recent, Cuban a publicat o carte cu titlul ”How to Win at the Sport of Business”, care reuneşte mai multe poveşti şi de unde cei de la Business Insider au smuls afirmaţia că „Startup-urile nu ar trebui să angajeze firme de PR“.
Aşa cum era de aşteptat, industria relaţiilor publice a reacţionat, comentând într-o serie de articole cât de important este PR-ul. Deşi Cuban admite că o persoană de PR poate aduce valoare unui startup, el susţine că angajarea unei firme de relaţii publice implică prea multe costuri, iar afacerile mici nu au mulţi bani la dispoziţie de la început. Banii pe care îi are la dispoziţie antreprenorul trebuie folosiţi atunci când afacerea nu merge prea bine, astfel că afacerea să supravieţuiască şi în următoarea zi şi în următoarea lună.
O altă problemă invocată de Cuban este timpul. Deşi oamenii de PR au multe contacte şi influenţă în presă, problema este că nu cunosc toate detaliile despre produs sau serviciu, despre parteneri, clienţi, potenţiali angajaţi sau potenţiali investitori. Nu au de unde să cunoască toate detaliile, pentru că de cele mai multe ori nici antreprenorul nu le ştie prea bine. Antreprenorul trebuie să ştie bine mesajul pe care vrea să îl comunice, iar acesta este întotdeauna un proces în desfăşurare. Iar o relaţie cu o firmă de PR implică în primul rând foarte mult timp în care trebuie să le explici ce faci, dar trebuie să o faci progresiv şi în mod constant. După părerea lui Cuban, în acelaşi timp antreprenorul poate să comunice el personal cu canalele media.
Potrivit lui Cuban, un startup nu trebuie neapărat să devină subiect pentru emisiunile de televiziune de mare audienţă precum Good Morning America, ci să încerce mai întâi să aibă succes. Startup-urile, şi mai ales cele de tehnologie, pot profita de presa locală, care este întotdeauna în căutare de poveşti inedite. Din punctul lui de vedere, un simplu mail argumentat trimis la o revistă poate face minuni. Un mail în care să nu spunem că suntem cei mai buni, cei mai tari şi aşa mai departe, pentru ca aceasta îl va determina pe jurnalist să-l şteargă imediat. În plus, o relaţie directă dintre antreprenor şi jurnalist este întotdeauna benefică, pentru că jurnalistul poate fi el însuşi o sursă foarte bună de informaţii.