De ce lucrurile nu se vor mai mișca atât de încet niciodată
Serviciile de cloud, noile tehnologii de productivitate și mobilitate și analiza datelor devin piloni principali și esențiali ai activității unei companii în epoca digitală, transformând procesele, produsele și modul în care interacţionăm în cadrul şi în exteriorul companiei.
Între timp, experți și lideri de afaceri discută despre o nouă viziune asupra lumii afacerilor. Și anume transformarea digitală ca imperativ în afaceri.
De altfel, aceasta fiind tema celei de-a patra ediții a Microsoft Summit – desfășurat pe 8 noiembrie, la Teatrul Național București, temă dezbătută în profunzime de către experți și lideri de afaceri.
Imperativul unei noi viziuni
La eveniment au fost prezenți mai bine de 800 de participanți din managementul de vârf al companiilor din România, atât consumatori cât și furnizori de tehnologie. În fața lor au susținut prezentări și demonstrații unele dintre cele mai mari nume implicate în domeniul tehnologiei de afaceri – de la manageri de vârf la start-up-uri de succes și jurnaliști de talie mondială.
Prezentarea lui David Rowan ( ca prim speaker ), cea care a purtat titlul sus menționat, a adus în prim plan aspecte inovative. Tocmai exemplele de inovație și transformare l-au ajutat pe Rowan să argumenteze imperativul unei noi viziuni. „Fiecare tip de companie, fie că vorbim de produse sau servicii, trebuie să devină o companie digitală cu o nouă mentalitate și o căutare continuă de noi valori. Companiile care nu sunt pregătite să inoveze sunt companiile care vor rămâne în urmă”,a spus jurnalistul. „Tehnologia, internetul şi noile modele de business contestă în timp real ordinea existentă, astfel că înainte de a ne da seama, regulile vechi nu mai au nicio importanţă. Însă apar oportunităţi noi extraordinare, dacă înţelegi noile reguli. Brusc, fiecare tip de business, de la hardware la servicii, realizează că trebuie să devină un business digital pentru a supravieţui. Ceea ce înseamnă schimbarea mentalităţii corporative şi pregătirea pentru o căutare continuă de noi metode de a crea valoare. Astfel, dacă nu eşti pregătit să inovezi, rişti să rămâi în urmă”.
Nevoia de securitate cibernetică
Pe de altă parte, Ionuț Simion, Country Manager al PwC România a abordat subiectul transformării digitale din punctul de vedere al firmei de consultanță. „Este un catalizator al schimbării mediului de afaceri pentru o lume în care consumatorii digitali i-au depășit deja ca număr pe cei tradiționali ” a spus el. „Deja procesul e în plină desfășurare – în 2015, 68% din investițiile totale în tehnologie au venit din alte surse decât bugetul departamentelor de IT”.
Paula Januszkiewicz, CEO al CQURE și Thomas Ainscough, expert în securitate cibernetică pentru compania GUVNOR, au vorbit despre oportunitățile și provocările de securitate pe care le aduce epoca digitală într-un mod inedit.Și anume din punctul de vedere al hacker-ului (Paula) și al celui ce trebuie să-l oprească (Thomas): „Transformarea digitală face ca nevoia de securitate cibernetică să evolueze dintr-un aspect controlat de departamentul IT într-o preocupare a business-ului ca întreg. Tehnologiile de securitate rămân esențiale, dar funcționează doar dacă sunt însoțite de schimbări în educația utilizatorului și cultura organizației”.
Discuțiile au abordat oportunitățile și provocările aduse mediului de afaceri de imperativul transformării digitale prin prisma și din experiența unora dintre companiile aflate în avangarda ei. Potrivit Gabrielei Matei, General Manager Microsoft România, ”transformarea digitală oferă în același timp probabil cea mai mare oportunitate de afaceri a acestei generații, în orice domeniu…”.