Tu știi cum să răspunzi întrebărilor dificile?
Fie că ești la un interviu de angajare, faci un pitch pentru a trage investitori sau susții o prezentare în fața colegilor ori a board-ului, cel mai probabil vei fi nevoit să răspunzi la unele întrebări dificile.
Alex Lyon, coach și trainer pe comunicare, a postat pe YouTube un scurt ghid care te poate ajuta în astfel de momente tensionate.
1.Păstrează-ți calmul (ca să nu-ți pierzi credibilitatea);
2.Nu folosi limbajul intervievatorului (ca să nu cazi în capcane și să eviți riscul ca mesajul tău să fie denaturat);
3.Construiește-ți răspunsul ca o analiză cost-beneficiu (începe printr-o dare de seamă a situației expuse, iar apoi axează-te pe câștiguri);
Folosind aceste mici subterfugii, poți evita atitudinea ostilă a celui care pune întrebările, atmosfera din încăpere va fi mai relaxată (pentru că nu vei lăsa tensiunea să se adune prea mult), iar tu vei părea mai convingător și mai stăpân pe tine și pe ceea ce vrei să prezinți.
Comunicarea eficientă este o abilitate necesară unui lider autentic
Laura Dragomir, consultant în comunicare și speaker transformațional, explica pentru Revista CARIERE care sunt principalele paliere de comunicare ale unui lider autentic.
Ea consideră că există două idei centrale pe care e recomandat ca acesta să se concentreze, pentru ca mesajul său să ajungă unde trebuie și în forma dorită:
1.să fie pregătit;
2.să dea dovadă de etică.
”Întotdeauna, amintește-ți regula de aur, care spune să îi tratezi pe alții așa cum ai dori să fii tratat. În multele sale forme, ea încorporează bunăvoința, cooperarea și reciprocitatea de interese. Iar cea mai mare provocare este să devii mesajul tău, în care să integrezi tot ce faci, spui și gândești. Să comunici autentic înseamnă, până la urmă, să informezi, să motivezi și să-i inspiri pe cei din jurul tău”, spunea Laura Dragomir.
*Foto articol: qimono via Pixabay