Trucuri pe care orice practicant de PR ar trebui să le știe
Găsiți jurnaliștii potriviţi! Pentru a atrage atenţia oamenilor de media, ar trebui să acordaţi o atenție sporită asupra a ceea ce fac aceştia. Citiți ziarul local, urmăriţi posturi de televiziune locale și ascultaţi posturile locale de radio. Intraţi pe internet și căutaţi site-uri de nișă și publicații. Cine scrie sau vorbeşte despre lucruri similare cu produsul sau serviciul dumneavoastră?
Murray Newlands explorează acest lucru în cadrul entrepreneur.com: "Când veţi arată că v-ați făcut timp pentru a înţelege la ceea ce se referă în general, arătaţi cât sunteţi de serioşi în a câștiga presa. Arătaţi, de asemenea, respect. Faceţi cunoştinţă cu oamenii, nu cu posibilii cumpărători. Nimănui nu îi place să fie perceput ca un simplu cumpărător."
Structuraţi-vă mesajul! Gândiți-vă la ceea ce face ca afacerea să fie diferită, chiar dacă nu este vorba despre o inovaţie copleşitoare! Dacă există evenimente care se referă la afacerea dumneavoastră – mai ales în cazul în care produsul sau serviciul poate acționa ca o soluție în aceste cazuri – aţi putea avea o șansă mai bună de a atrage atentia. Așa cum scrie Jennifer Maloney pentru entrepreneur.com,
"Care este filozofia dumneavoastră sau abordarea unică pentru rezolvarea problemei în piața în care vă desfăşuraţi activitatea? Oferiţi presei o perspectivă nouă. Fiţi consecvent și vocal despre problemele de actualitate în spațiul dumneavoastră, care sunt deschise pentru dezbatere. Trageţi o linie între experiențele anterioare și momentul în care vă aflaţi într-o poziție potrivită de a vă exprima opiniile. Acest lucru vă poate deschide multe oportunități de leadership în presă, de care poate beneficia brand-ul dumnevoastră."
Citește și Cât de importantă este o cultură organizațională flexibilă
Asigurați-vă că ajungeţi la locul potrivit! Afacerea poate fi incredibil de interesantă pentru familie şi prieteni, dar nu la fel pentru jurnaliștii care văd sute de comunicate de presă în inboxul lor în fiecare zi. Direcția corectă și structura informaţiei sunt foarte importante. Iată un exemplu: Undercover Tape, un adeziv mic, moale, care acoperă tag-uri de îmbrăcăminte și cusături care pot irita pielea. Într-un interviu cu thegrommet.com, cofondatorul Michelle Isrow descrie abordarea ei, care i-a adus menționarea produsului în Real Simple and Daily Candy.
"A fost nevoie de aproximativ trei luni pentru a livra unde trebuia mesajul, de când am început", spune ea. "Am folosit termeni precum" rezolvare a problemelor "și" inovaţie ". Am lucrat pentru a diferenția banda Undercover de alte produse, despre care reporterii auzeau zilnic. Trebuia să iasă în evidență! A fost un avantaj să avem un produs care este atât inovator, cât şi cu multiple fațete, și rezolvă o problemă. Am folosit de multe ori exemple legate de copii, astfel încât alți părinți să poată rezona."
Citește și Trucuri pe care orice PR ar trebui să le știe
Follow-up! – Când jurnaliștii își exprimă interesul faţă de afacere, faceți tot ce puteți să le menţineţi focusul. Dacă vorbim despre un produs, furnizaţi eșantioane. În plus, fiţi consistenţi!Amintiți-vă, jurnaliștii au adesea o multitudine de proiecte și povești la un moment dat, deci menţinerea contactului este cheia. Marge Zable Fisher a scris despre acest lucru pentru smallbiztrends.com: "Aceasta este partea care îi încurcă pe majoritatea publiciștilor și chiar pe oamenii de PR.
După ce mass-media şi-a exprimat interesul în produsul sau serviciul dumneavoastră, trebuie să asiguraţi un contact direct constant. Va trebui să îi aboradaţi de mai multe ori, prin telefon sau e-mail, până când materialele au ajuns în mass-media. "Țineți minte că jurnaliștii nu au obligația de a scrie despre produsul sau serviciul dvs., astfel încât daţi dovadă de profesionalism și fiţi mereu de ajutor în aceste eforturi.