Motivul pentru care NU avansezi în carieră după mulți ani de muncă
1. Să ți se reamintească ce ai de făcut
Cu siguranță fiecare dintre noi mai uită de task-urile pe care le are, dar asta nu înseamnă că trebuie să transformăm excepția într-o regulă. Atunci când ți se spune să duci la bun sfârșit un lucru, ar fi bine să-l și duci. Dacă nu poți face ceva din anumite motive, atunci spune dinainte acest lucru. Dacă ai nevoie de mai mult timp și ți se pare că deadline-ul este prea strâns, anunță de la început. Așa vei evita o grămadă de stres și nici nu-ți vei face din șef un inamic.
2. Să nu știi să prioritizezi
Cu excepția celor veniți recent într-o firmă, orice angajat trebuie să poată jongla cu mai multe sarcini profesionale deodată. Dacă nu știi să faci acest lucru și chiar mergi la superiorul tău să te îndrume, atunci o să pari ca fiind nepregătit pentru jobul pe care îl ai. Este munca ta și tu ar trebui să știi cel mai bine ce joburi sunt mai importante și ce sarcini mai pot aștepta.
3. Să inventezi scuze
Dacă ai greșit ceva, nu consuma altora timpul inventând scuze pe care nimeni nu o să le creadă. Nu arunca vina asupra altora, dacă știi clar că a fost vina ta și nici nu dramatiza mai mult decât este cazul. Asumă-ți greșeală și mergi mai departe.
4. Să nu ai spirit de echipă
Nu aștepa ca șeful să îți ceară să ajuți un coleg care este îngropat în dosare, iar tu ai suficient timp liber. Dă dovadă de un pic de spirit de echipă și ajută-i pe cei care au nevoie… și tu s-ar putea să te regăsești într-o situație asemănătoare pe viitor. Încearcă să fii un spirit care aplanează conflictele și nu un personaj problematic și nici nu vei intra pe lista neagră a managerilor.
5. Să îți bârfești superiorii
Da, cu toții ne plângem de șefi uneori, dar nu, nu toți ne facem scopul nostru în viață să ne criticăm managerii. Păstrează un echilibru între angoasele profesionale și exagerări inutile. Nu te plânge constant pentru că asta doar arată că ești în stare să lucrezi pentru cineva pentru care nu ai deloc respect. Și asta nu spune nimic bun despre tine.
6. Să îți ataci șeful de față cu șefii lui
Una dintre cele mai neinspirate strategii este să îți critici șefu de față cu superiorii săi ierarhici. Ai putea crede că ai de câștigat, dar în realitate ai doar de pierdut. Ai ceva de reproșat? Fă-o în privat. Ai ceva de spus? Spune-o astfel încât să nu îți creezi probleme inutile. Ai ceva de criticat? Critică constructiv, nu doar de dragul exercițiului dialectic.
7. Să fii lingușitorul firmei
Una este să îți tratezi șeful cu respect, alta este să-ți faci un obicei zilnic în a-l lauda. Nu doar că vei primi dezaprobarea celorlalți colegi ai tăi, ci s-ar putea că însuși șeful tău să nu se simtă prea confortabil în această postură. În cele din urmă, tu vei fi singurul care va avea de pierdut.
8. Să nu-ți informezi la timp șeful
Nimănui nu-i convine ca șeful să se bage peste fiecare proiect al său, dar trebe că ei să fie la curent cu orice progres pe care tu îl faci. Dacă nu-ți informezi șeful la timp despre stadiul proiectelor tale atunci s-ar putea să îți creezi deservicii inutile. De asemenea, același principiu se aplică și veștilor proaste. Nu-ți lăsa șeful să afle de la alții ce ai făcut tu greșit. Dă dovadă de un pic de curaj și anunță-l tu pe șef când lucrurile nu au mers exact cum ai vrut.