Metoda folosită de Steve Jobs care te ajută să ții un discurs captivant
Steve Jobs este cel care a transformat prezentările într-o formă de artă și încă reprezintă un punct de referință pentru Apple (și) din acest punct de vedere. Dar cum reușea regretatul CEO să captiveze audiența?
Iată câteva observații legate de modul în care Steve Jobs își organiza discursurile:
1.Less is more: Steve Jobs folosea puține cuvinte în prezentări, după cum remarcă Jason Aten – autor, speaker si director de creație. Astfel, mesajul său era unul concentrat, reușind să transmită lucrurile importante, care rămâneau impregnante în mintea celor care îl ascultau.
2.Fără prea multe ”înflorituri”: Steve Jobs nu se pierdea în detalii și nu abuza de epitete sau exclamații. În fapt, prezentările lui conțin mult mai puține adjective decât cele ținute de alți executivi ai Apple. Până la urmă, de câte ori poți suporta să auzi în timpul unei prezentări cuvinte ca ”nou”, ”revoluționar”, ”minunat”?
4.Repetitio mater studiorum est – Repetiţia este mama învăţăturii: Steve Jobs obișnuia să-și scrie discursul, să-l revizuiască și apoi să il repete până când se simțea confortabil să îl livreze.