Lucrezi de 1 mai? Aceste sfaturi îți vor face ziua mai ușoară
Dacă ești și într-o poziție care-ți permite să faci schimbări în structura și cultura organizației tale, atunci sugestiile noastre și-au găsit destinatarul ideal. Dar și dacă nu ești tu la butoane, poate găsești urechi dispuse să-ți asculte sugestiile. Totul depinde de cât de convingător ești. Așa că… pentru început, câteva reguli de bază:
1. Ai grijă să nu insulți pe cineva
Orice ai vrea să faci ca să schimbi moralul în business-ul tău, nu poți calca pe cadavrele colegilor tăi. Orice schimbare trebuie să țină cont de preferințele lor. Găsește idei și soluții care nu-i fac pe ceilalți să se simtă inconfortabili.
2. Adoptă o atitudine sănătoasă.
Ca lider al companiei, trebuie să fii primul care este convins de utilitatea noilor idei. Atitudinea ta pro-activă îi va contamina pozitiv și pe alți colegi.
3. Începe gradual.
Dacă simți că vei avea o rezistența la schimbare. Nu impune reguli care schimbă totul dintr-o dată. S-ar putea că o schimbare de 180 de grade să fie mai mult decât ar cauta oamenii cu care lucrezi.
4. Doar pe bază de voluntariat.
Nu este deloc amuzant când distracția ți se impune cu forța. Cine nu vrea să participe la noua joacă, nu ar trebui împins de la spate. Orice metode de relaxare ai inventa, ele sunt menite doar celor care vor de bună voie să le accepte.
5. Lasă munca la birou.
Dacă vrei să faci lucruri interesante dincolo de spațiul de muncă, lasă biroul acolo unde este și nu-l mai aduce în discuție. Folosește timpul în plus pentru a-i cunoaște mai bine pe colegi, pentru a afla exact ce îi motivează și ce nu.
Acestea ar fi doar câteva mici reguli pe care de care este bine să ții cont atunci când implementezi o noua metodă de a face munca mai plăcută. În continuare, și câteva idei de cum ai putea să îți faci colegii să zâmbească. Trucuri simple pe care orice om într-o poziție de conducere le poate folosi pentru a ridica nu doar moralul echipei, ci și standardele de bunădispoziție.
Schimbă peisajul.
Cum ar fi să aveți ședința săptămânală în parc? Sau să mergeți cu toții în echipă să luați masa de prânz la terasă? Întotdeauna o schimbare de decor poate aduce o energie nouă în echipă. Se schimbă nu doar biroul, ci și atitudinea echipei.
Fă un efort de echipă.
În loc să spui echipei ce programe ai pus tu la cale, cere-le lor idei despre ce ați putea face împreună, iar dacă propunerile lor nu-ți sunt chiar pe plac nu le respinge din start. Ține minte! Este vorba despre munca în echipă!
Adu o pată de culoare
Culorile puternice, plantele luxuriante și gustările sănătoase pot aduce un cu totul alt tonus la locul de muncă. Pe lângă energia pozitivă, vei avea și niște colegi cu adevărat mulțumiți de jobul pe care îl au.
Surprinde-i.
Sărbătorește victoriile cu fanfară și nu lasă nicio aniversare să treacă la muncă fără să organizezi ceva special pentru sărbătorit sau sărbătorită. Arată-le că îți pasă de fiecare coleg în parte și că îi apreciezi nu doar ca profesioniști, ci și ca oameni.
Ești acolo să ajuți.
indiferent de ce soluții și metode ai decis să implementezi, nu trebuie să uiți un adevăr simplu. Cel mai ușor să aduci o echipă laolaltă este să cultivi generozitatea și reciprocitatea. Nu face nimic din ce nu ți-ar conveni ție și mereu fii pregătit să asculți și opiniile lor: până la urmă, ei sunt motivul pentru care tu ai reușit.