Greșeli de social media care îți distrug brandul
Mai jos, câteva greșeli frecvente care apar în administrarea unui cont de social media de care ar fi bine să ne ferim așa cum au fost sesizate de expertul în social-media marketing Jayson DeMers.
Verifică oamenii care se vor ocupa de social media
Managerii social media sunt interfața companiei în acest spațiu. În condițiile în care social media înseamnă o treime din prezența totală din online, verificarea celor responsabili cu acest domeniu devine critică. Ei trebuie să fie la înalțimea jobului, altfel compania riscă un blam total. Toată lumea greșește. Este firesc. Dar erorile trebuie să fie cât mai puține. Nu poți avea un manager lipsit de experiență pe această zonă critică în comunicare.
Gestionarea feedback-ului negativ
Orice prezență pe social media comportă riscuri, iar printre acestea este și feedback-ul negativ din partea conusmatorilor. Acest lucru nu poate fi evitat. De evitat însă răman comentariile sau răspunsurile ce riscă să inflameze și mai tare situația. Trebuie să știi cum să tratezi fiecare răspuns în parte astfel încât să eviți un conflict potențial. Mai mult, o situație negativă poate lua o turnură pozitivă dacă gestionare feedback-ului negativ se face corect și inteligent.
Like-urile nu se cumpară ca florile
Să-ți cumeperi like-uri poate fi o afacere destul de riscantă. Sigur, așa ajungi mult mai ușor la un număr impresionant de fani pentru pagina pe care o administrezi. La fel de adevărat este că o creștere organică se face mai greu, dar beneficiile în acest al doilea caz sunt evidente. Doar organic vei avea un engagement al fanilor tăi. Dacă vei abuza de cumpărarea like-urilor și vei trata fanii ca pe o simplă marfă, atunci și notorietatea și vizibilitatea brandului vor avea de suferit.
Fără content plictisitor
Dacă vei posta același timp de content la infinit vei construi o percepție deloc măgulitoare brandului. Fanii se vor plictisi și în timp vor părăsi pagina pe care o administrezi. Alternează citatele inspiraționale cu linkuri și informații interesante. Oferă-le fanilor diferite concursuri cu premii simbolice și ține-i mereu în priză. Dă-le întotdeana ceva cu care să se joace sau său pe care să comenteze.
Promovarea și vânzarea de produse
Social media nu înseamnă să-ți aduci produsele și să le distribui către consumatori. Dacă vei face asta, vei avea un insucces garantat. Social selling se referă la promovarea unei relații de încredere reciproce care va duce la creșterea vânzărilor. Cu alte cuvinte, nu vorbim despre vânzări directe, ci indirecte. Nu este vorbă să îți agresezi fanii cu super oferte și super discout-uri, ci să le creezi o experiență atât de plăcută ce îi poate determina ulterior să îți cumpere produsele.
Inconsistența daunează grav social-media
Ai un calendar al postărilor pe care le faci? Ți-ai creat o voce unică și un ton anume care să-ți susțină mesajele în social media? Poza de profil și cea de cover susțin un mesaj unitar? Cea mai bună metodă de a-ți păstra consistența este să creezi o strategie și să te ții de ea. De asemenea, este bine să ai un ghid de bune practici pe social-media indiferent de canalul pe care-l utilizezi. ”To do`s” care te vor ajuta să îți păstrezi și seriozitatea și corența.