Ghidul leneșului pentru construirea brandului personal
Problema este că mulți nu știu de unde să înceapă sa își întărească brandul personal, cu atât mai mult cu cât rețele precum Twitter sau LinkedIn pot fi destul de intimidante pentru unii. Experții în personal branding și social media au identificat câțiva pași pe care trebuie să/I faceți pentru a reuși să vă contruiți o imagine cât mai puternică.
Oprește-te și gândește. Înainte de a începe la cum să îți lansezi propriul brand, întreabă-te care este acela. Dacă nu știi, roagă prietenii, familia sau oricare alt apropiat să îţi spună care sunt domeniile tale de expertiză. Identifică lucrurile cu care ”te împaci” cel mai bine.
Analizează-ți idolii. Pe cine admiri din domeniul brandingului personal? Perfect! Alege cinci astfel de persoane și descrie-le în 3 adjective. Prin acest exercițiu îți vei da seama de lucrurile pe care le prețuiești cel mai mult și cum să le aplici la brandul propriu.
Alege o nișă. Dacă lupți să fii generaliste te vei pierde într-o astfel de mare de oameni. Companiile nu caută oameni care sunt buni la toate, ci oameni care au un nucleu de expertiză în ceva aparte. Aceia sunt oamenii cu adevărat valoroși. Dacă ești expert în social media, fii și mai specific, adică poate ai făcut asta numai pentru companii din IT sau pentru restaurante.
Etichetează-ți expertiza. Dacă ți-ai găsit deja nișa, asigură-te că arăți asta pe toate rețelele de socializare. Este imperios necesar să fii ușor de găsit pentruy ca aceia care te caută să te identifice cu profesia ta.
Spune-ți părerea. Cei care te caută vor dori, înainte de a intra în contact cu tine, să știe și cât ești de bun, așa că spune-ți părerea în orice rețea de socializare te-ai afla. Dacă faci asta cel puțin o dată pe săptămână, vei reuși să îți construiești o reputație.
Folosește o singură poză peste tot. Poza ta este cel mai puternic element vizual pe care-l ai în arsenal. Iar pentru a-ți lega toate conturile de social media, o poza unică este cea mai bună soluție. Sau dacă nu ești fabnul unei singure poze, dar lucrezi într-un anumit domeniu, măcar asigură-te ca toate pozele de profil din social media exprima același lucru.
Folosește un singur nume de utilizator. Deși este mai mult decât evident, că pare o gândure „monocromă”, este de foarte mare ajutor. Cele mai puternice branduri personale așa s-au construit.
LinkedIn, ca un profesionist. Dacă se spune că nu ai cont pe Facebook, nu exiști. Cam același lucru este valabil și pentru linkedIn, când vine vorba de viața ta profesională. Aceasta rețea profesională este o unealtă foarte puternică pentru propria promovare, așa că folosește-o din plin.