… faci comunicarea interna eficienta
Fiecare companie are anumite obiective strategice, o viziune, o misiune si un set de valori ale brandului, iar comunicarea cu angajatii trebuie sa inglobeze si sa reflecte toate aceste componente intr-un mod relevant pentru oameni. Eficienta vine din masura in care procesele de comunicare interna raspund nevoilor de business ale organizatiei. Ca si in comunicarea externa, este de preferat ca procesele de comunicare interna sa fie coordonate de un singur departament specializat, sa se segmenteze audienta si sa se adapteze mesajele, inclusiv canalele de comunicare folosite. Pentru companiile multinationale, unde volumul de informatii catre angajati poate fi foarte mare, este obligatoriu ca informatia sa fie filtrata si organizata cat mai bine.
Cred ca, mai ales pentru companiile de comunicatii mobile, inovatia si noile tehnologii sunt ingrediente esentiale in comunicarea interna. Local, folosim campanii integrate de comunicare interna (video, Intranet, print, online, BTL), unele extrase si adaptate din campanile externe, altele complet noi, dar si canale alternative de tipul "social media".
Ca parte dintr-o organizatie globala, cum este Vodafone Group, avem la dispozitie instrumente de comunicare inovatoare, pentru intreaga comunitate dintr-o anumita arie de activitate. Exista spatii interactive pentru transferul de cunostinte, care pot fi accesate de profesionistii din intregul grup. Exista un Intranet global, dar si unul al fiecarei divizii, iar specificul local isi spune cuvantul.
Suntem o comunitate de aproape trei mii de oameni care au pasiuni, bucurii si preocupari comune. Dincolo de mesajele de business si de atentia pe care o acordam intelegerii acestora, si aceste preocupari trebuie sa se reflecte in subiectele pe care le abordam in comunicarea interna. De aceea, nu ne ferim sa prezentam si teme din muzica, carte, film, teatru etc.
Devine mai putin important in ce departament se afla responsabilitatea comunicarii interne – Resurse Umane, Relatii Publice sau Marketing – atata timp cat rezultatele corespund nevoilor de dezvoltare ale companiei. Ceea ce conteaza este sa existe o echipa de profesionisti care sa gestioneze fluxul informational intern.
Exista insa cateva necesitati de baza ale unei echipe de comunicare interna: accesul la informatii strategice, expertiza de comunicatori, suportul tehnologic si logistic, politica one voice, relationarea interdepartamentala permanenta si mai ales insusirea si transmiterea valorilor brandului, consecventa in tonul mesajelor.
Cum se construieste un asemenea sistem? Intr-o organizatie, fiecare departament este inevitabil "clientul" altui departament. Astfel, se creeaza procese interne de management al business-ului prin care ne desfasuram cu totii activitatea.
Asa cum se procedeaza in orice act de comunicare, pentru a elimina zgomotul informational, informatia de balast, alegem doar subiectele importante, fiind cat mai succinti in prezentarea lor (nimeni nu are timp sa citeasca foiletoane) si cat mai informali in limbaj, folosindu-ne creativitatea.