De la CEO citire. Ce vrem de la HR…
În acest sens, mi-a atras atenţia un articol publicat pe blog-ul octanner.com cu privire la aşteptărilor directorilor executivi faţă de HRi. Articolul are la bază un studiu calitativ, realizat de o companie de consultanţă din California (SUA). Chiar dacă respondenţii provin din organizaţii americane, consider că rezultatele sunt relevante şi pentru noi (mai ales că trăim într-o lume a multinaţionalelor şi a mobilităţii forţei de muncă). Iată ce spune articolul:
„CEO-ul nu vrea să fii un HR Leader – el vrea să fii un Business Leader cu expertiză în HR. Şi poate că pare doar o modalitate interesantă de a suci fraza însă tot mai multe studii susţin acest concept şi nu ar strica ca HR Leader-ii să urmeze sfatul.
Compania de consultanţă în compensaţii şi beneficii Schuster – Zingheim a realizat un studiu referitor la aşteptările executivilor faţă de modul în care HR-ul ar trebui să alinieze forţa de muncă la strategia şi viitorul companiei.
Adevărata putere a recompensării şi aprecierii
Executivii intervievaţi de Schuster – Zingheim consideră că iniţiativele din zona de recompensare şi apreciere sunt cele mai puternice instrumente pe care le au la dispoziţie pentru a ajuta organizaţia să îşi îndeplinească obiectivele. Mai mult, aceşti lideri înţeleg că talentele fac diferenţa, iar recompensarea şi aprecierea adresează constructiv tocmai acest avantaj competitiv.
Aceste concluzii au suscitat zâmbete la Conferinţa WorldatWork 2013 – Total Rewards, organizată recent în Philadelphia (SUA). Valorizarea angajaţilor şi recunoaşterea meritelor lor au reuşit în final să se transforme din partea “soft” a business-ului într-un legitim imperativ de business.
Ce vor executivii de la HR
Având în vedere aceste revelaţii, executivii au ridicat mingea la fileu HR-ilor în ceea ce priveşte provocările pe care cei din urmă trebuie să le înfrunte:
- Nu copiaţi pur şi simplu „bunele practici”.Deşi au recunoscut că este în regulă să ştii ce fac celelalte companii, directorii executivi s-au arătat sceptici cu privire la adevărata utilitate a „bunelor practici” din alte companii, din cauza diferenţelor majore de cultură şi business. În schimb, ei au provocat HR-ul să revizuiască şi să îmbunătăţească diferenţiatorii de performanţă, din interiorul organizaţiei, şi să găsească soluţii personalizate pentru organizaţia lor.
- Aveţi grijă de angajaţii buni. Oamenii care ocupă poziţia de CEO nu îşi doresc să fie subjugaţi de o politică de comp&ben cinstită şi nu îi deranjează ca cei mai valoroşi şi talentaţi angajaţi să câştige mai mulţi bani..
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.