Cum să nu te faci de râs pe LinkedIn
Ce va găsi odată ce descoperă profilul tău profesional pe LinkedIn? O fotografie făcută cu un telefon vechi? Informații expirate? Orientarea ta politică? Lipsa informațiilor relevante despre tine și munca ta? Pentru tine și pentru afacerea în care ești implicat, un profil corect elaborat este vital. (Asta pentru cei care încă mai cred că LinkedIn este bun doar atunci când îți cauți serviciu sau faci tu însuți recrutare.) Concentrează-te așadar pe o imagine eficientă și evită să creezi o (primă) impresie proastă.
Publicația Entrepreneur.com vine cu câteva sugestii:
1. Folosește fotografii de calitate pentru profil
Spre deosebire de Facebook, Instagram sau alte rețele în care imaginea ta poate fi și una relaxată, LinkedIn este spațiul în care îți dezvălui exclusiv latura profesională. Iar asta începe cu o fotografie relevantă. Imaginea ta ciocnind un pahar la o reuniune sau în sânul familiei este exemplul „așa nu”. Ai nevoie de o poză tip portret, cu un background mai degrabă neutru.
2. Încearcă să nu mai uiți să actualizezi informațiile
Dacă clientul tău citește pe profil că încă lucrezi pentru compania anterioară, tocmai ai făcut o impresie proastă. Profilul tău este un CV în timp real, dinamic, care trebuie actualizat constant pentru a reflecta realitatea. Asigură-te că incluzi toate funcțiile, avansările, responsabilitățile, premiile și distincțiile în muncă pe care le obții.
3. Fără postări nepotrivite
O opinie legată de ultimul episod din House of Cards sau Game of Thrones poate fi potrivită pentru Facebook sau Twitter, dar nu-și are locul pe LinkedIn (cu excepția situației în care ești jurnalist pe domeniul respectiv sau critic de film…). Este și cazul părerilor personale sau vederi politice care pot întoarce din drum un potențial client, angajator etc. Pe LinkedIn trebuie să existe doar eul tău profesional și atât. Dacă nu ai emite asemenea păreri și comentarii într-o ședință, cu siguranță nu are ce să caute pe rețeaua profesională.
4. Nu fi narcisist
Ai întâlnit vreodată o persoană care vorbește doar despre sine? Nu fi persoana aceea. Prea mulți utilizatori de LinkedIn pot fi comparați cu niște păuni în ceea ce privește imaginea lor personală. Postările lor sunt un șir de informații legate de compania lor, produsele lor, evenimente sau articole create de ei. Oamenii nu vor să se conecteze cu cineva care se auto-promovează și atât. Iar angajatorii nu își doresc personaje care par să se pună mereu înaintea echipei. Așa că, fii creativ și constructiv, gândește-te cum să adaugi valoare pentru conexiunile tale și domeniul în care activezi. Identifică informațiile relevante pentru valorile și brandul tău. Promovează inclusiv conținut distribuit sau creat de liderii care te inspiră.
5. Nu neglija rețeaua profesională
LinkedIn, după cum spuneam și mai sus, este un instrument util și în afara momentelor în care îți cauți de lucru sau cauți să angajezi pe cineva. Este și o rețea enormă de angajați fericiți și de succes, un spațiu în care te poți remarca și tu în rol de lider pentru domeniul în care activezi. Ce poți face tu: postează cel puțin săptămânal un gând sau o imagine care să reflecte valorile tale profesionale. Verifică periodic și LinkedIn Pulse, o sursă bogată și relevantă de inspirație pentru variate domenii.
A venit timpul să tratăm LinkedIn și aici, în România, așa cum merită, dat fiind că vorbim despre o platformă vastă. Sunt 1,5 milioane de utilizatori români pe această rețea, așa că ar fi bine să-ți pregătești profilul: lustruit, profesionist, aranjat și bine conectat. Așa poți profita de orice oportunitate care ți se deschide în față. Două exemple sunt disponibile aici și aici.