Cum gestionezi comportamentul nepotrivit la job?
Trebuie să înțelegem că dacă pentru unii acest temperament le este natural, oamenii în general au un comportament agresiv pentru că își permit să aibă unul. Ați observat și voi că persoanele în cauză își pierd cumpătul doar în fața celorlalți colegi și niciodată în fața șefilor. De ce fac acest lucru? Pentru că ei au văzut ca asta le merge și că au de câștigat.
În primul rând, aceștia văd că ce fac dă rezultatele scontate. Ceilalți colegi îi tratează în mod preferențial și au grijă să nu-i deranjeze prea mult. Nu-i contrazic sub nicio formă și îi tratează cu mânuși nu care cumva să-i supere.
În al doilea rând, ”hărăpăreților” nu prea le pasă de relațiile sociale care se formează la locul de muncă. Pentru ei mai important este să aibă rezultate, să-și ducă obiectivele la capăt. Cum se simt ceilalți și ce percepție lasă grupului nu sunt deloc motive de interes pentru aceștia.
În al treilea rând, unii dintre colegii cu probleme, pur și simplu nu se pot abține și se ceartă cu toată lumea. Aceștia din urmă se prea poate să aibă probleme de ordin psihic și atunci cel mai bine ar fi să duceți la cunoștința managementului problema în cauză.
Ce este de făcut?
Sub nicio formă nu le trebuie încurajat comportamnetul, fie explicit fie implicit. Dacă vreți să rezolvați problemele de atitudine existente în echipă, primul pas este să nu le tolerați. Orice încurajare a unui comportament agresiv va fi perceput ca un cec în alb. De aceea, cel mai bine este să tăiați încă din start aceste comportamente. Un ghid de proceduri sau un manual despre comportamnetul la locul de muncă este prima soluție pentru a descuraja comportamnetele agresive. Fiecare membru al echipei va trebui să semneze că este de acord cu procedurile și regulile de comportament la birou.
Evident, cel care iese din tipare va fi avertizat la început și penazalizat dacă el continuă cu atitudinea agresivă. De asemenea, dacă ești liderul unei echipe și observi comportamente nepotrivite, o discuție în privat cu persoana vizată este o cerință absolut necesară. Acesta trebuie să înțelegă că o atitudine de acest gen nu este tolerată la nivelul conducerii. Acest tipuri de abordari la nivel de manangement pot fi o soluție. Nu sunt singurele, dar sunt cele mai eficiente.
Citeşte şi O companie care NU are reguli pentru angajați. Da, există și funcționează
La nivel personal, lucrurile stau un pic mai diferit. Dacă un coleg problematic te agasează, poți să-l înfrunți fără să fii agresiv, dar suficient de ferm încât celălalt să fie conștient că nu poate face chiar orice. Cel cu probleme de comportamente trebuie să înțeleagă că o atitudine agresivă nu te intimidează. Mai mult, poți oricând să îi spui în față că HR-ul este doar la un telefon distanță… dar fii pregătit să mergi cu acțiunea până la capăt dacă situația o impune. O pseudo-amenințare de acest fel poate fi mult mai dăunătoare decât lipsa de acțiune.
Voi cum ați rezolva problema colegilor mai temperamentali? Aveți exemple proprii în echipa din care faceți parte? Ce ați făcut pentru a rezolva ”problema” de atitudine?