Comportamente toxice care îți pot omorî cariera
Și, după ce te-ai dat peste cap și ai reușit – numai tu știi cum – să le rezolvi pe toate, îți dai seama că din proaspătul tău zid încep să cadă cărămizi. La început, una câte una, și, apoi, din ce în ce mai multe. Atunci este momentul în care trebuie să-ți semne de întrebare serioase referitoare la comportamentul tău. Te-ai gândit că, poate, nu ești așa cum crezi tu că ești?
Jack Welch, unul dintre cei mai apreciați CEO ai lumii după ce, în perioada 1981-2001 a fost CEO al General Electric, atrage atenția, pe pagina lui de LinkedIn, că există anumite tipuri de comportament care îți pot omorî cariera.
Potrivit lui Jack Welch, comportamentul unui om poate fi înțeles în mod diferit de către șefii lui. De exemplu:
– dacă te opui unei anumite schimbări care are loc în companie, înseamnă că nu vrei să îmbrățișezi idei noi.
– ești un angajat care identifică probleme sau un angajat care identifică și rezolvă probleme?
– ai sau nu ai în vizor o persoană pe care să o propui în locul tău dacă ești promovat?
– dacă te complaci într-o anumită situație, din care nu mai ieși, înseamnă că ai încetat să mai crești din punct de vedere profesional.
Site-ul Marcandangel.com a identificat alte tipuri de comportamente toxice de pe urma cărora cariera ta poate avea de suferit:
– să cauți mereu aprobarea celor din jurul tău – înseamnă că nu ești în stare să iei decizii de unul singur.
– să vii mereu cu pretexte și cu scuze pentru tot ceea ce nu reușești să faci – trebuie să fii în stare să vii cu un plan mai măreț decât scuzele tale.
– să fii avid după dreptate – chiar și oamenii care au foarte multă încredere în ei își dau seama când trebuie să facă un pas în spate.
– să vorbești doar ca să te auzi vorbind – dorința de a fi mereu în centrul atenției nu este decât un alt fel de a demonstra cât de nesigur ești.
Un material, publicat de Forbes în urmă cu ceva timp, subliniază că multe teorii legate de locul de muncă nu mai sunt de actualitate.
Iată care sunt acele lucruri care s-au schimbat:
– să-ți faci treaba bine nu mai este de ajuns – trebuie să vii mereu cu ceva inovativ, care să iasă în evidență.
– să-ți faci șeful fericit a fost o tactică bună, la timpul ei – acum, trebuie să fii capabil să-l mulțumești pe șeful șefului tău.
– să fii capabil să satisfaci toate dorințele clienților – fiecare doleanță a unui client trebuie înțeleasă cu atenție. Nu îi poți da unui client mai mult decât permite politica firmei.
– să vii la serviciu devreme și să pleci mai târziu – este exemplul perfect de a munci din greu, dar nu și de a munci eficient.
Cea mai bună soluție de a afla cum ești perceput la locul de muncă este prin feedback. După ce aduni informațiile de care ai nevoie, fă-ți un plan de acțiune. Dacă îți iubești cariera îndeajuns de mult, cu siguranță îl vei duce la bun sfârșit!