Businessul nu e un hobby. Și viceversa
Din cauze acestor provocări, multe persoane care pornesc alimentate de pasiunea de a schimba ceva în jurul lor sfârșesc prin a se întoarce la un job obișnuit și repetându-și veșnica replică : În România nu se poate!
Cum anume este nevoie să gândești cariera de speaker profesionist?
Sunt 2 abordări majore pe care le poți avea :
1. De tip Hobby : Sunt persoane cărora le place să predea și îl consideră un domeniu interesant. De aceea încep să facă un training, să invite prietenii, să facă lucrurile la nivel mic.
Aceste persoane nu au nici o șansă să facă carieră pentru că se joacă cu vorbitul în public, nu au o strategie, nu există un obiectiv, ci doar explorare.
Partea îngrijorătoare este că mulți tratează acest domeniu ca pe un hobby și apoi se întreabă de ce nu merge.
2. De tip Business : Această abordare este cea mai sănătoasă și cea mai reală. La urma urmei tu îți înființezi o firmă, îți creezi un site, începi să te promovezi, dezvolți produse și servicii și vinzi acele produse și servicii pentru un profit.
Dacă folosești această abordare, ai șanse ca în 3-5 ani să ai un business de succes.
Primii 3 pași pentru a porni această carieră?
Cei 3 pași esențiali la început sunt:
Alegerea domeniului în care să fii expert
Mulți cred că ei pot fi experți în toate domeniile : Time management, gestionarea emoțiilor, setarea obiectivelor, persuasiune, un pic de public speaking, leadership și multe altele. Totuși această abordare doar va încetini progresul pentru că oamenii nu te pot poziționa ca expert într-un anumit domeniu. Ai nevoie ca la început să te concentrezi doar pe un anumit domeniu până când devii unul dintre cei mai buni din acel domeniu.
Alegerea audienței țintă
S-ar putea să spui că te adresezi tuturor însă marea provocare este că nu toată lumea este să dispusă să cumpere ceea ce tu oferi. Gândește-te cine sunt persoanele care sunt dispuse să cumpere trainingurile și prezentările tale? Cine sunt cei cărora le poți rezolva o problema urgentă? Atunci când ai definit clar audiența țintă, tot procesul de promovare devine mai simplu.
Lansarea primului serviciu
Primul training, seminar, workshop este cel mai dificil. Întotdeauna începutul necesită cea mai multă energie și tărie de caracter. Totuși, atunci când vei avea primul eveniment începe poziționarea ta ca expert pe piață pe acel domeniu, pentru acea audiență.
Acesta este momentul în care începi să faci bani. Până la cel de-al treilea pas ai doar visuri frumoase. La cel de-al 3-lea pas visurile devin realitate.
Dacă ești dedicat să începi această nouă carieră te invit să iei o foaie de hârtie și un pix și să scrii răspunsul la urmatoarele 3 întrebări:
Care este domeniul în care îmi doresc să fiu expert?
Cine sunt oamenii pe care să îi servesc?
Cum anume voi reuși să le rezolv problemele acestor oameni în domeniul ales?
La final vreau să îți spun că poți să înceapi această călătorie singur sau cu ajutorul unei comunități care să te ajute să te dezvolți. Această comunitate există și se numește Speakers Club : http://speakersclub.eu/