Angajatul motivat face șeful mulțumit
Focus pe imaginea de ansamblu
Unul dintre cele mai utile declanșatoare motivaționale este conectarea acțiunilor individuale de o viziune mai mare, de ansamblu. Lucru acesta îi face pe angajați să se simtă parte a unui mecanism mai mare decât ei, care-i transcede. De cele mai multe ori, business-urile la început de drum au și o altă motivație afară de aceea de a scoate profit: poate vor să facă lumea mai bună pentru viitor, poate își doresc să militeze ecologic. Oricare ar fi idea de la care a plecat business-ul, ea poate fi oferită drept motivație pentru angajatorii tăi. În acest mod, cei care se află în subordinea ta simt că fac ceva mai mult decât taskurile zilnice. Au un țel. Au un scop mai înalt. Echipa ta nu este diferită. Dacă o observi că este demotivată, se poate să fie și din această cauza. Răspunsul se află la îndemâna ta: ajută-ți echipa să înțeleagă că în afara unor taskuri zilnice există o imagine de ansamblu și un țel care trebuie să fie atins.
Subliniază importanța procesului de lucru
Există situații în care echipa ta nu are motoarele turate la maximum. Amână unele lucruri pentru că nu vede pasul următor. Uneori angajații trage de timp deoarece nu au tot planul în față ca să-și dea seama ce se întâmplă în continuare. De aceea, trebuie să le explici toată derularea planului ca și ei să vadă ce este necesar pentru a îndeplini taskul final. Ca și în teatru, nu există roluri mici, doar actori mici. Așa și în afaceri: nu există pași neimportanți, ci doar o gândire limitată.
Citește și ”Cum funcționează mintea unui cumpărator”
Atenție la ce îi motivează
Cea mai bună motivare nu vine de la manager, ci chiar de la angajații săi. Când discuți cu aceștia, fii foarte atent la ce spun și cum o spun. Sunt toate șansele ca ei să-ți spună indirect ce îi motivează. Aceste indicii spun o gramadă de lucruri despre persoana care sta în fața ta. Mimica respectivului personaj, gestica sa atunci când vorbește despre o temă, glasul și tonalitatea vocii … toate acestea te pot avertiza asupra caracterului interlocutorului. Asta se traduce și prin lucrurile care-l motivează.
Răsplătește performanța
Una dintre cele mai puternice tool-uri motivaționale este recunoașterea și răsplătirea performanței. Dacă motivezi pe cineva să fie proactiv, dar nu îl răsplătești a doua oară când vei avea nevoie de el, s-ar putea să nu mai performeze la fel de bine. Recunoaștere muncii depuse este un factor în plus în motivarea ulterioară a angajaților. Lipsa de recunoaștere atrage, în mod inevitabil, o demotivare serioasă.
Liderii trebuie să fie mereu o sursă de motivație pentru cei care sunt în jurul lor. Doar așa, pot da dovada unui leadership în toată puterea cuvântului, încârcat cu toate semnificațiile acestei sintagme.