Alertă! Comportament toxic la orizont: Ce facem?!
Nu este o noutate faptul că avem mai mult de câştigat „cu vorba bună” decât criticând şi atacând direct, prin urmare când avem de-a face cu un comportament disruptiv trebuie să ne alegem chibzuit vorbele. Un articol publicat pe hcamag.com ne arată tocmai cum trebuie să ne comportăm cu un astfel de coleg:
„Ciocnirile dintre personalităţi sunt destul de frecvente (şi asta nu doar la locul de muncă – n.r), dar atunci când un angajat nu dă semne că s-ar acomoda într-un colectiv totul devine o sarcină grea pentru HR. Dacă performanţa acelui angajat se încadrează în standarde pare că nu rămâne nimic de făcut decât să speri că problema se va rezolva de la sine însă această amânare se poate dovedi a fi o mare greşeală.
« Mulţi lideri sunt destul de rezervaţi în a-l confrunta pe acel angajat pentru că la suprafaţă situaţia nu pare a avea nicio legătură cu performanţa. În realitatea, chiar este o problemă de performanţă », a spus Carlann Fergusson, consultant în resurse umane şi coach. « Când comportamentul acelui coleg îi determină pe ceilalţi să evite să lucreze cu el/ea atunci performanţa tuturor are de suferit », a adăugat Fergusson.
La un loc de muncă unde cooperarea şi lucrul în echipă sunt esenţiale, astfel de conflicte dăunează performanţei generale şi chiar dacă acea persoană lucrează pe cont propriu comportamentul său poate afecta relaţia cu clienţii şi colegii. Fergusson sugerează ca managerul (sau HR-ul; sau managerul cu sprijinul HR-ului) să îndrepte situaţia prin a-l ajuta pe angajat să realizeze că acel comportament disruptiv trebuie corectat pentru a fi un om de succes.
Ea sugerează să urmăm paşii de mai jos:
1.Descrieţi comportamentul şi consecinţele acestuia. Încercaţi să nu etichetaţi acel comportament şi nici să fiţi excesiv de critic/ă în descrierea sa. În loc să spuneţi „Aroganţa ta îi face pe ceilalţi să evite să lucreze cu tine”, spuneţi „Când le răspunzi oamenilor la telefon sau când vorbeşti cu un coleg, cuvintele pe care le adresezi şi tonul tău sunt interpretate ca semne de aroganţă. Poate că nu asta îţi doreşti dar rezultatul este că oamenii evită să mai lucreze cu tine”.
2.Determinaţi-l pe angajat să îşi asume problema respectivă.Întrebaţi-l care sunt în opinia sa consecinţele comportamentului său şi cum crede el că îl percep colegii…
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.