2015, anul specialiştilor în aplicaţii mobile
De-a lungul anilor, piaţa comerţului online, pe care operează şi compania eMAG, a trecut printr-o serie de transformări evidente, cele mai multe datorate dezvoltării tehnologice. „Acum câțiva ani ne concentram în special pe dezvoltarea site-ului emag.ro şi susţinerea proceselor de backend, acum trendurile din e-commerce sunt îmbunătăţirea experienţei clientului de pe mobile şi analiza datelor”, spune Tudor Manea, Vicepreşedinte şi Director HR&Tehnologie eMAG.
Dacă în ceea ce priveşte echipamentele, rezolvarea este facilă, cu ajutorul investiţiilor de ordinul milioanelor de euro, în ceea ce priveşte resursa umană lucrurile nu mai sunt atât de simple. Desigur, potențialul resurselor umane din România este mare, mai ales în zona de tehnologie, unde salariile sunt atrăgătoare. Din experienţa companiei însă, dificultăţile în recrutare apar atunci când se caută specialişti IT seniori foarte nişaţi, dar şi în zona comercială, atunci când se lucrează la identificarea celor cu experienţă aplicată pe diferite zone.
Citește și: Arată-le recunoștință oamenilor din echipa ta. E important!
De exemplu, în ultimii doi ani, numărul angajaților eMAG s-a dublat și a fost depășit deja pragul de 1.000 de angajați. „În acest moment, avem deschise poziţii în multe dintre departamentele noastre, căutând preponderent oameni cu experienţă în zonele de IT, Marketing, Comercial”, spune Tudor Manea. În toate centrele, compania recrutează în mod constant specialişti în PHP, Linux şi alte tehnologii web, Product Managers şi specialişti Quality Assurance.
Pentru a recruta, inclusiv în filialele externe, recurg la mediul online sau chiar la absolvenții de facultate – au fost angajaţi deja 16 studenți și absolvenți dintre cei recrutați în prima sesiune a programului de Talent Internship.
Dar, pe lângă recrutare este nevoie şi de o implicare a companiei pentru a-şi şcoli practic viitorii angajaţi. Astfel, pentru a atrage cele mai bune talente din piaţă au deschis centre de programare regionale (Craiova şi, mai nou, Iaşi), care atrag un volum considerabil de angajați.
Totodată, eMAG a pus bazele primului MBA de business online din România, în cadrul căruia angajații urmează cursuri de Macroµeconomie, Financiar, Management strategic, Marketing strategic, Online Marketing,Coaching, Negociere, Managementul strategic al resurselor umane, Studii organizaționale. Numai în cursul acestui an valoarea investițiilor în dezvoltarea și consolidarea echipei se ridică la 1 milion de euro.
„Pentru angajaţii din zona tehnică aş adăuga că înseşi proiectele pe care pot lucra reprezintă în sine o oportunitate imensă de învăţare. Spunem asta prin prisma complexităţii lor (Multi-Country; Multi-Platform; Multi-Language etc.) şi prin prisma scalei la care trebuie să ruleze aplicaţiile. Nu este ceva comun să construieşti o platformă care să reziste la Black Friday unui număr de peste 100.000 de utilizatori simultani”, spune Tudor Manea.
Compania se află într-o perioadă de transformare, situație ce atrage, evident, nevoia unor investiții din ce în ce mai mari în zona de tehnologie. Lansarea de noi categorii de produse necesită, în acelaşi timp, susținere din punctul de vedere al resursei umane, dar şi din perspectiva tehnologiei. Anul acesta a fost alocat deja un buget total de investiţii de 11,5 milioane de euro, din care, trei milioane de euro vor fi folosite exclusiv pentru dezvoltarea şi implementarea de tehnologii noi.
Cu siguranță, ponderea comenzilor efectuate de pe dispozitivele mobile va crește în 2015, odată cu boom-ul pieței de smartphone-uri și tablete. În acest sens, specialiştii căutaţi sunt cei
specializaţi în această zonă.
Bonusuri şi premii pentru angajaţi
Indiferent de departamentul în care lucrează, toți angajații beneficiază de un pachet de beneficii-standard, care include, printre altele, transport asigurat de companie, facilități interne (fun room, fructe, sucuri gratuite la discreție etc) și un mediu de lucru la standarde internaționale.
De asemenea, angajații sunt motivaţi inclusiv prin evenimente interne. De exemplu, în primăvara acestui an a fost lansat un concurs de inovație tehnologică – eMAG Hackathon, în cadrul căruia au fost oferite premii în valoare de 6.000 de euro pentru proiectele câștigătoare.