Cum să-ți alegi job-ul potrivit atunci când ai mai multe oferte
Lisa Evans, scriitor independent din Toronto, a scris pentru Fast Company un material care te poate ajuta în luarea celei mai bune decizii atunci când trebuie să te hotărăști între mai multe oferte de job-uri. Iată ce spune Lisa:
Ați căutat o vreme bună locuri de muncă și ați participat la o grămadă de interviuri și iată că, în cele din urmă, toate aceste sacrificii au dat roade și aveți în căsuța de e-mail mai multe răspunsuri pozitive. În timp ce unele oferte sună ca un scenariu de film, poate fi destul de stresant, mai ales pentru solicitanții de locuri de muncă pentru prima dată. Prietenii și familia își împărtășesc rapid opiniile cu privire la opțiunea clară, dar „locul potrivit” pentru tine va depinde de o serie de factori, care ar putea fi cu ușurință neglijați.
Salariul nu este cel mai important aspect
Compararea salariilor este cel mai ușor punct pentru a începe atunci când trebuie să te decizi între mai multe oferte, dar Rachel Kim, strateg de carieră și antrenor la SoFi, spune că, bazându-ți decizia numai pe bani este o greșeală. Fără a lua în calcul beneficiile salariale, vă forțează să aprofundați informațiile deținute despre companii și să decideți ce anume doriți să faceți. „Gândiți-vă la aspectele legate de responsabilitățile legate de locul de muncă și de alinierea obiectivelor de carieră pe care ați sperat că o veți avea atunci când ați început căutarea”, spune ea. Sigur, banii pot face diferența, dar este important să luați în calcul toate aspectele poziției; de la întregul pachet de compensare, inclusiv timpul de vacanță, până la abilitățile și experiența pe care le veți obține, care vă vor ajuta să vă dezvoltați în carieră.
Ți se potrivește?
Găsirea unui job care „ți se potrivește” înseamnă că ție trebuie să îți fie clar în minte ce te motivează și care este scopul tău. Succesul carierei vine adesea din găsirea unui loc de muncă în care „vă conectați cu factorii dvs. intrinseci; unde folosiți și dezvoltați acele abilități pe care doriți să le mențineți în creștere, unde scopul lucrării dvs. și modul în care adăugați valoare este clar, unde simțiți că îi aparțineți”, spune Kim. Fiind clară în ceea ce privește scopul și valorile dvs., veți avea mai multe șanse să vă faceți mai bine treaba la locul de muncă, ceea ce poate conduce la promovări și la salarii mai mari pe termen lung.
Potențial de avansare în carieră
Evaluați fiecare loc de muncă din punctul de vedere al competențelor pe care veți avea ocazia să le exersați și despre care puteți învăța; experiențele pe care le veți câștiga și rețeaua personală și, mai ales profesională, pe care o veți dezvolta. Luați în considerare dacă există o cale clară către succes și avansare în cadrul organizației. Este compania în creștere? Există oportunități de învățare și dezvoltare în carieră pe termen lung? Toate acestea ar trebui să influențeze decizia dvs.
Cine va fi șeful tău direct?
Managerul joacă un rol major în succesul dvs. în carieră. Atunci când evaluezi o ofertă de muncă, întreabă-te dacă noul tău șef este o persoană de la care vei avea de învățat și dacă te vei bucura de lucrul în echipă cu această persoană. Un sondaj Gallop, făcut pe un eșantion de peste 1 milion de muncitori din S.U.A., a constatat că 75% dintre cei care și-au părăsit slujbele au făcut-o din cauza șefilor lor și nu a poziției în sine. „În evaluarea potențialului unui manager, ați dori să aflați despre stilul lor de conducere, procesul de luare a deciziilor, ce calități le place să vadă în rapoartele directe, cum arată o relație de succes manager/angajat din perspectiva lor”, spune Kim. Privind înapoi la interviurile dvs., întrebați-vă dacă există un manager care s-a remarcat, cu care v-ar plăcea cel mai mult să lucrați.
Gândește-te la un plan de ieșire
„Viziunea pe termen lung ar trebui să vă ajute să luați cele mai bune decizii pe termen scurt”, spune Kim. În zilele noastre, este nerealist să credeți că veți rămâne să lucrați în aceeași companie până la finalul carierei. Întreabă-te unde vrei să fii în cinci, 10 sau 15 ani și de ce vei avea nevoie pentru a ajunge acolo. Ce abilități și experiență aveți și vă mai trebuie? Pe cine va trebui să aveți în rețeaua dvs.? Apoi, se cântărește fiecare ofertă de muncă, luând în considerare ce fel de uși v-ar putea deschide fiecare ofertă, cu care vă veți putea uni și dacă experiența pe care o veți câștiga vă va propulsa spre succes atunci când va fi timpul să mergeți mai departe.
Sărbătorește decizia ta
Este ușor să începi să „te ghicești” pe tine însuți de îndată ce îți trimiți scrisoarea de acceptare. De aceea este important să vă luați un timp pentru a vă gândi la această decizie, astfel încât să puteți evalua fiecare ofertă în parte cu atenție și să vă asigurați că decizia finală este una cu care vă veți simți confortabil. Odată ce ați luat decizia, evitați întoarcerea la celelalte oferte și sărbătoriți faptul că începeți un nou pas în carieră.
Lisa Evans este un scriitor independent din Toronto, care acoperă subiecte legate de sănătatea mentală și fizică. Se străduiește să îi ajute pe cititori să facă mici schimbări în obiceiurile lor zilnice, care au un impact profund și durabil asupra productivității și satisfacției generale a angajaților.
Sursa – Fast Company.