Cum să obții un mediu de lucru productiv: 3 moduri prin care poți avea angajați motivați
Angajații fericiți sunt angajații productivi. Întrucât ei contribuie la dezvoltarea businessului pe care îl conduci, este important să fie în permanență motivați, iar pentru a face asta nu ai nevoie de foarte multe resurse.
1. Oferă-le beneficii extrasalariale
Angajații vor rămâne implicați în afacerea ta dacă au motive suficiente pentru a face acest lucru. Printre acestea se numără și stimulentele financiare. Tichetele de masă, cardurile de vacanță, tichetele si cardurile de cultura – cu ajutorul cărora se pot bucura de diferite activități relaxante în timpul liber – sunt câteva dintre soluțiile de răsplătire și motivare a angajaților. De asemenea, orice zi festivă poate fi un prilej de a le arăta membrilor echipei că bunăstarea lor contează pentru tine. În acest sens, îi poți recompensa cu un card cadou, astfel încât să-și aleagă singuri darurile pe care și le doresc de 1 Martie, de Paște sau de Crăciun.
Pe de altă parte, poți să implementezi un program de recompense în funcție de performanțe. Dacă angajații știu că vor fi apreciați – și financiar – pentru sarcinile pe care le au de îndeplinit, șansele să exceleze în ceea ce fac sunt mai mari.
2. Investește în calitatea spațiului de lucru
Nimeni nu își dorește să petreacă cel puțin opt ore pe zi într-un loc întunecat, lipsit de resurse, neprietenos. Angajații vor fi mai productivi dacă știu că vin la serviciu într-un spațiu complet funcțional, cu un design agreabil, unde orele de muncă trec într-o atmosferă relaxantă. Primul pas ar putea fi schimbarea echipamentelor, dacă acestea sunt învechite și angajații își desfășoară greoi activitatea. Curățenia este un alt aspect de care ar trebui să ții cont, așadar angajează o firmă de profil care să facă lună și bec în birouri. Nu în ultimul rând, designul este un factor important. Așadar, alege obiecte de mobilier interesante. Toate aceste mici schimbări vor transforma spațiul de lucru într-un loc mult mai agreabil – atât pentru angajați, cât și pentru viitorii clienți.
3. Oferă-le feedback pozitiv și recunoaștere
Este minunat să simți că ești împlinit la locul de muncă, iar acesta este unul dintre cei mai importanți factori prin care este definită satisfacția la job. De aceea, este esențial să le transmiți angajaților feedbackul pozitiv primit din partea clienților. Nu este un lucru costisitor sau împovărător pentru tine să îi încurajezi pe salariați, atunci când este cazul. În schimb, pentru ei, feedback-ul poate fi motivant, de aceea e bine să le fie transmis.
Uneori, angajații nu își doresc altceva decât recunoașterea unui lucru bine realizat. Dacă depun foarte mult efort într-un proiect sau își ajută colegii atunci când au nevoie, nu ezita să îi lauzi pentru ceea ce au făcut. Dacă oamenii vor considera că eforturile lor sunt apreciate, atunci se vor simți obligați să continue să muncească din greu. Totodată, dacă le sunt recunoscute meritele, angajații vor simți mai multă bucurie în a lucra pentru compania pe care o manageriezi.
Pe de altă parte, când observă că orele lungi de lucru și sacrificiile personale au fost în zadar, entuziasmul lor scade, iar șansele să devină neproductivi sau să-și dorească schimbarea locului de muncă vor crește.
Într-un mediu de lucru în care angajații sunt tratați de la egal la egal, sunt încurajați să-și pună în aplicare ideile și să-și depășească limitele, șansele ca afacerea să meargă ca pe roate sunt mai ridicate. Toate acestea sunt atestate de studii. În loc să încerci să ghicești care sunt lucrurile care contează pentru salariați la locul de muncă, ai putea să îi întrebi direct cum își imaginează colaborarea în cadrul afacerii tale.
Sursă foto:Pressmaster/ Shutterstock