Cum să îţi faci angajaţii să te iubească…
Companiile cu cei mai fericiţi şi cei mai productivi angajaţi tind să aibe în comun următoarele şase seturi de priorităţi faţă de angajaţi.
Cea mai importantă prioritate o reprezintă încrederea, atât cea a angajatului faţă de angajator cât şi invers. Angajatul vrea să aibă încredere în firmă pentru a se simţi în siguranţă la locul de muncă, iar angajatorul trebuie să arate că are încredere în salariaţii săi, aceasta putându-se materializa prin oferirea de diverse proiecte, puteri decizionale mai mari sau creşteri salariale.
Responsabilizarea angajaţilor. E bine să le dai de muncă angajaţilor atât cât pot face, uneori chiar un pic mai mult. Astfel ai şansa să descoperi acele persoane care au un potenţial crescut, iar rezolvarea de task-uri suplimentare ajută la creşterea afacerii.
Cultura organizaţională este de asemenea foarte importantă în retenţia angajaţilor. Angajaţii cu un potenţial ridicat nu vor să lucreze prea mult timp într-o companie care nu are o cultură organizaţionala puternică.
Oferirea de oportunităţi de creştere în cadrul afacerii pe care o ai reprezintă un alt aspect apreciat de angajaţi. Oamenii vor tot timpul să avanseze pe scara ierarhică, să obţină mai mulţi bani şi cu cât există mai multe oportunităţi de creştere în cadrul unei companii, cu atât timpul petrecut de angajaţi într-o firmă va fi mai mare.
Arată că apreciezi eforturile depuse de angajaţii tăi. Sunt oameni cărora le place să colecţioneze diferite premii (angajatul săptămânii, angajatul lunii, etc.). Totuşi, pe lângă aceste premii, ar trebui să arăţi că îţi apreciezi angajaţii de fiecare dată când aceştia merită laude. În plus, comentariile pozitive la adresa salariaţilor ar trebui să fie făcute atât public, cât şi în particular.
Nu în ultimul rând, partea salarială reprezintă unul din cele mai importante aspecte din viaţa profesionala. Deşi din acest punct de vedere companiile mai mici nu pot concura cu cele mari pentru retenţia angajaţilor, celelate puncte prezentate mai sus ar putea să reprezinte un argument la fel de puternic pentru o persoană care lucrează într-o companie mică, este de părere Michael Hess, fondator si CEO al companie Skooba Design.
Aplicând cu atenţie cele şase priorităţi de mai sus ţi-ai putea determina angajaţii să rămână mai mult în cadrul companiei tale şi, de ce nu, ai putea să îi faci pe aceştia să te iubească pe tine şi afacerea ta.