Vrei să iei o franciză? Iată câteva sfaturi despre care ar fi cele mai accesibile și profitabile
Printre cele mai ieftine şi căutate francize din România sunt brandurile de simigerie şi patiserie, precum „Fornetti”, ajuns la peste 600 de unităţi deschise în România. Taxa de franciză e de doar 500 de euro iar investiţia iniţială în stocul de marfă nu depăşeşte 1.500 de euro.
O altă afacere din acelaşi segment care câştigă teren este gogoşeria „Fiţoşica” ajunsă la zece francize în mai multe oraşe din România. Taxa de franciză este de 3.000 de euro, la aceasta adăugându-se o investiţie iniţială care variază între cinci şi zece mii de euro (include şi rulota în care este amplasată gogoşeria).
Fără a percepe o taxă de franciză, sunt cofetăriile Armand, care caută să se extindă în provincie.
În comerţ, există mai multe exemple de francize de succes. De exemplu, lanţurile „McDonald’s”, „Subway”, „Pizza Hut” sunt printre cele mai populare francize la nivel mondial.
Una dintre cele mai de succes francize din România aparţine maghiarilor de la „CBA”, care au ajuns la 150 de magazine deschise în franciză pe piaţa locală. În întreaga regiune există 7.000 de astfel de magazine. În acest moment, cele mai multe magazine „CBA” din România sunt concentrate în nord-vestul României.
Franciza „La Doi Paşi” este din aceeaşi gamă. Pentru cine deţine deja un magazin alimentar, intrarea în franciză este mai simplă, presupunând remodelarea magazinului pentru a căpăta un aspect modern.
Franciza este deţinută de către retailerul Metro, care oferă atât consultanţă, cât şi produsele pe care să le vindeţi.
Alternative sunt mai multe. Important este însă să aveți curaj să puneți piciorul în prag.