VIP – Voluntari pentru Idei si Proiecte
Nume: VIP – Voluntari pentru Idei si Proiecte
Data de nastere: Organizatia studenteasca VIP a fost infiintata in 1998 la initiativa unor studenti din Academia de Studii Economice. Primul proiect- A.S.E. in tara – s-a derulat in aprilie 1999 printr-o ampla prezentare a Academiei de Studii Economice in fata elevilor liceului Mihai Viteazul din Bucuresti. Primul proiect la nivel national a fost Scoala de Vara Romania Secolului XXI, care a avut loc in iulie 2000.
Membri: Echipa VIP numara 40 de studenti
Organizare: In VIP isi desfasoara activitatea patru cluburi:
- Business Club are in vedere stimularea simtului antreprenorial al studentilor prin analiza realizarilor si provocarilor din mediul de afaceri romanesc.
- Econosofia ii sprijina pe tineri sa se formeze ca viitori specialisti in mediul economic (macroeconomie, finante, banci, piata de capital si cea a asigurarilor) si politic-institutional.
- eWay este clubul studentilor interesati de evolutia si tendintele pietei romanesti de IT&C, cat si de implicatiile pe care noua economie le va avea asupra mediului de afaceri din Romania.
- Spoken English Club urmareste dezvoltarea capacitatii de comunicare a studentilor in limba engleza.
Experienta profesionala – Activitati:
- In 2003, VIP a implementat un program de pregatire profesionala denumit Clever, care cuprinde conferinte, cursuri, seminarii, scoli. Prin acestea studentii pot pune in practica teoria acumulata pe parcursul anilor de studii.
Familia Clever cuprinde:
- Business School
Scoala de afaceri analizeaza facilitatile si riscurile cu care se confrunta tanarul antreprenor. Proiectul este structurat in doua module. Primul dintre ele este organizat sub forma unor seminarii. In cel de-al doilea, participantii, impartiti in echipe, realizeaza un plan de afaceri. In urma evaluarii unui juriu format din profesionisti, castigatorii sunt premiati cu 400 de dolari.
- Investment School
Investment School isi propune realizarea unei analize a pietei financiare si de capital din Romania si conturarea noilor tendinte ale diferitelor segmente ale acestora.
Proiectul se desfasoara pe 2 module. Primul dintre ele are in vedere dezbaterea unor teme precum: investitii on-line, venture capital, offshore. Al doilea consta in gestionarea unor portofolii virtuale. Participantul cu cel mai mare profit net la sfarsitul celor trei luni de concurs este premiat cu 1000 de dolari.
- Impact
Prin Impact, studentii pot imbina creativitatea si capacitatea de sinteza propunand solutii viabile la studiile de caz ale companiilor partenere.
Cei 20 de studenti participanti, impartiti in echipe, au abordat problemele prezentate din diferite perspective: resurse umane (restructurarile de personal), management (business development, strategii de dezvoltare, factori geografici etc), marketing (logo, imaginea companiei, cercetarea pietelor actuale si potentiale), corporate finance (capitalizarea eficienta a investitiilor) si solutii IT.
- m Personal Development School
Personal Development School este un proiect de planificare a carierei si propune partcipantilor o serie de traininguri, intalniri si probe practice, in vederea incurajarii initiativei si a lucrului in echipa.
In acest program sunt abordate teme precum: leadership, comunicare, negociere, managementul timpului, motivare. Va fi organizat si un modul practic in care participantii sustin o prezentare orala urmata de o simulare a unui interviu, pregatind in prealabil dosarul de candidatura.
- e-Novatii
e – Novatii este un eveniment anual, dedicat evolutiei pietei IT&C. Intr-o prima etapa, jucatorii majori din domeniu vor prezenta tehnologiile pe care le implementeaza pe piata romaneasca. Intr-o etapa ulterioara, in cadrul concursului de solutii wireless, echipele formate de studenti vor primi cate un studiu de caz de la partenerii e – novatii si vor construi o solutie pentru problema propusa de parteneri. La finalul concursului, fiecare echipa isi va sustine proiectul in fata unui juriu format din experti reprezentanti ai marilor companii furnizoare de servicii, produse si echipamente wireless.
- Conferinte
m Pauza Publicitara- VIP a organizat o serie de prezentari ale noilor tendinte in publicitate, care au cuprins atat vizionare de spoturi, cat si discutii asupra acestora.
m Conferintele Econosofia. Clubul Econosofia a organizat o conferinta cu tema „Reforma Structurala in Romania”. Invitatul special al seriei de conferinte a fost prof. dr. Lajos Bokros, consilier economic al premierului Croatiei, consilier economic al vicepremierului Poloniei, director al Bancii Mondiale pentru Europa de Est si Asia Centrala. Conferinta a primit 4 premii Oskar din partea revistei Capital, deoarece a adunat mai multe personalitati decat a reusit vreodata o agentie de PR din Romania. O alta conferinta a fost „Evolutia sistemelor financiare in tarile din Europa Centrala si de Est”. Invitat special al acestei conferinte a fost Leszek Balcerowicz, presedintele Bancii Nationale a Poloniei.
- VInternshiP
Locurile de practica oferite prin intermediul VInternshiP implica studentii in viata de afaceri in timp real. Astfel, la sfarsitul stagiului de formare universitara, vor avea experienta cerintelor unei slujbe intr-o firma de top sau institutie publica.
In procesul de identificare a firmelor vizate de acest proiect se tine seama nu numai de imagine (reflectata si in cifra de afaceri, premii de excelenta etc), ci si de disponibilitatea acestora de a furniza aplicantilor o pregatire practica adecvata, pe parcursul orelor de practica prevazute in planul de invatamant.
- Studentul anului
Studentul Anului este un premiu de excelenta care contribuie la dezvoltarea unui mediu educational in care valoarea si implicarea sunt respectate si rasplatite.
Premiul se acorda in urma unui proces de selectie riguros, luandu-se in considerare urmatoarele criterii: performanta academica, activitatea extracurriculara si situatia scolara.
Pe langa premiul de 1.000 de dolari-castigatorul obtine si inscrierea gratuita la un program de master in Academia de Studii Economice, precum si distinctia Student Achievement Award din partea The Wall Street Journal Europe, ca urmare a parteneriatului VIP – Dow Jones Europe.
- Scoala de Vara Romania Secolului XXI
Scoala de Vara „Romania Secolului XXI” este cel mai amplu proiect VIP. Prin Scoala de Vara se realizeaza un dialog intre cei mai buni studenti ai generatiei lor si personalitati ale societatii romanesti a momentului.
Unul dintre obiectivele principale ale Scolii de Vara este crearea unei comunitati de specialisti implicati in societatea romaneasca.
Cei 30 de participanti sunt selectati pe baza CV-ului si a unui eseu pe tema editiei.
Finalitatea Scolii de Vara „Romania Secolului XXI” este redactarea unei declaratii comune a participantilor. In 2003, Scoala de Vara „Romania Secolului XXI” a fost nominalizata la Gala Premiilor Societatii Civile, sectiunea Educatie si Cercetare.