Vezi cifrele din industria blogosferei din România
Blogul de specialitate refresh.ro, administrat de Costin Cocioaba, şi Vola.ro, cea mai mare agentie online de turism din România, a anuţat rezultatele studiului BR 2011, desfaşurat în perioada 1 februarie – 25 martie 2012. Dincolo de un profil socio-demografic al bloggerilor, studiul BR 2011 arată şi modul în care aceştia îşi pregătesc, deruleaza şi îşi evalueaza activitatea de a scrie pe blog, modul în care bloggerii folosesc reţelele sociale, precum şi modul în care aceasta activitate le generează venituri. La studiu au participat 712 bloggeri, în Romania fiind, conform zelist.ro, aproape 12.000 de bloguri active în ultimele 30 de zile.
1. Profilul blogger-ului din Romania
Daca e sa facem un profil al bloggerului din Romania, acesta ar avea urmatoarele caracteristici principale: este barbat, are peste 25 de ani, locuieste in Bucuresti, are studii superioare (facultate sau masterat) si a inceput sa scrie pe blog dupa 2009.
2. Succesul pentru bloggerul roman: Trafic, numar de comentarii si reactii in social media
Succesul din punct de vedere al unui blogger este conferit de cartre traficul blogului (18%), numarul de comentarii primite (17%), si numarul de reactii in media sociale (16%). La coada clasamentului, cu 10%, stau castigurile in bani, si, cu 12%, pozitia intr-un top de trafic sau influenta.
3. Subiectele politice au cel mai mare impact in blogosfera din Romania
La intrebarea "care subiecte au avut cel mai mare impact in blogosfera romaneasca", 45% dintre bloggeri au decis ca politica este pe primul loc, urmata indeaproape de catre subiecte din new-media, divertisment, stiri generale, monden, tehnologie, si subiectele personale, de altfel, pe primul loc in topul preferintelor acestora.
4. Patru din cinci bloggeri români nu-si cunosc numarul de abonati prin RSS
6% au declarat ca au avut peste 100,000 de vizitatori unici in 2009, iar 4% ca blogurile lor au generat peste 500,000 de afisari. De cealalta parte, 14% nu au stiut cati vizitatori unici le-au citit blogul in 2009, procentul ridicandu-se la 19% cand a venit vorba despre numarul de afisari generate.
5. Cati bani au incasat bloggerii din Romania in 2011? Se va depasi milestone-ul de 1.000.000 de euro in 2012?
Blogosfera din Romania este o industrie care, cel putin la nivel declarativ, a cheltuit 619.750 euro din buzunarele companiilor in 2011. Jumatate de milion de euro a fost incasat de 51 de bloggeri, 8% dintre participantii la studiul BR 2011, in timp ce un sfert de milion de euro a intrat in buzunarele unui numar de 13 bloggeri.
Din ce castiga bloggerul bani? Advertorialele detin fruntea clasamentului, cu 31% dintre raspunsuri, surclasand clasicele bannere, cu 23%, marketing-ul afiliat, cu 18% si proiectele speciale, cu 14%. La polul opus gasim branding de pagina, cu 4%, speaker invitati la evenimente, cu 3%, si, cu cate un procent, publicitate in feed-ul RSS si publicitate in video.
6. Care sunt cele mai utilizate retele sociale?
Spre diferenta de rezultatele obtinute de acelasi studiu, insa in 2009, Facebook preia conducerea retelelelor sociale pe care activeaza majoritatea bloggerior din Romania, 95% dintre acestia avand un cont de Facebook. In 2009, doar 70% foloseau Facebook, Twitter fiind pe primul loc, cu 76%.