Vezi ce surprize ne rezervă Mobile Marketing-ul în 2012
La finalul acestui an, piaţa locală de profil a ajuns la o valoare de cca 7-7,5 milioane de Euro, iar pentru 2012 există premise să stagneze valoric, întrucat nu valoarea în sine a pieţei va creşte, ci volumul şi diversitatea activităţilor prin scăderea preţurilor. "Marketerii care folosesc acest canal de comunicare de cel puţin 2-3 ani înteleg avantajele legate de eficienţă, implementarea facila şi rezultatele imediate. Tocmai de aceea vor diversifica activităţile specifice pentru a obţine rezultate cât mai bune, însă nu cred că investitiile vor creşte semnificativ în acest sector”, spune Maia Novolan, directorul general al Syscom Digital.
„Nu se observa în piaţă anunţuri cu privire la creşteri de bugete, în special din partea marketerilor, aşadar de unde să avem creşteri?”
Exista posibilitatea ca tendinţa din anul 2011 de mutare pe traseul anului a unei mici parţi din bugetele de marketing pe componenta de marketing mobil să se păstreze şi în 2012, generând astfel o creştere probabila de 8-10%. Creşterile preconizate ar putea însă să compenseze downsizeing-ul valoric al pieţei de mobile marketing generat de presiunea tot mai mare pe tarife venită din partea clienţilor, prin urmare avem toate motivele să ne aşteptam la o stagnare valorică a pieţei, chiar dacă volumul activităţilor creşte.
SMS-urile vor reprezenta în continuare baza a peste trei sferturi din campaniile de marketing mobil, însă utilizarea codurilor QR complementar cu alte tooluri (web, gaming, voce, FB, aplicaţii mobile) ar putea creşte anul viitor şi cu până la 50%, avand în vedere potenţialul pieţei din România în ceea ce priveşte volumul de smartphone-uri din piaţă şi rata de acces la internet mobil din ce în ce mai mare.
Printre tendinţele în marketing mobil care vor marca anul 2012 se numară extinderea activităţilor "call-to-action" şi a aplicaţiilor mobile. „Pentru o campanie de marketing mobil mai puţin costisitoare, poţi realiza activitati call to action, cerându-i consumatorului să vina el către tine, oferindu-i ceva în schimb,” susţine directorul general Syscom Digital.
Aplicaţiile pentru device-uri mobile targetate către consumatori vor fi vedetele anului 2012, diversitatea facilităţilor pe care le oferă acestea, determinandu-le să devină un “must” pentru orice brand sau retailer important. Deşi aplicaţiile sunt tool-uri din categoria mobile marketing, în prezent bugetele pentru aceste tipuri de servicii/produse intra în categoria online, componenta pe care se aşteapta creşteri, deci putem astepta şi de aici preluarea unei cote valorice.
În plus, website-urile şi jocurile de socializare vor avea o expunere tot mai crescută pe telefoanele mobile. Telefonul mobil este aproape mereu în posesia utilizatorilor, de aceea este de aşteptat ca accesarea reţelelor online de socializare să fie realizată în proporţie de cel puţin 30%-35% de pe telefonul mobil în urmatorii 2 ani.
Cu alte cuvinte, oricând şi de oriunde, fara bariere. La fel se întamplă şi cu jocurile de socializare, ceea ce înseamnă că acele companii care vor marketa jocurile pe telefon, se vor putea bucura de proeminenţa în comunitatea de profil.
Nu în ultimul rând, formatele video vor fi la rândul lor în creştere, odată cu utilizarea la scară largă a telefoanelor inteligente care au opţiuni de capturare video. „Este timpul pentru companii să se gândească şi la posibilitatile oferite de marketingul video dincolo de YouTube sau de alte canale similare,” concluzionează reprezentanta Syscom Digital.
Pentru Syscom Digital anul 2011 se încheie bine, cu o cifra de afaceri de peste 1,7 milioane de Euro, cu 24 de angajaţi, cu 2 premiere românesti de profil, una reprezentată de sistemul inedit de digital networking utilizând QR coduri în cadrul evenimentelor şi implementarea primei campanii promoţionale cu mecanism integrat SMS şi online ce se derulează simultan în 4 ţări: România, Bulgaria, Moldova şi Serbia.